Bár a globális felmelegedés, avagy a klímaváltozás szempontjából már nem oszt, nem szoroz, hogy a nagyvárosokban és az országutakon közlekedő hagyományos üzemű autóbuszok és kamionok teljesítik-e a szigorúbb környezetvédelmi feltételeket, mégis az EU-szabályozásnak köszönhetően a gyártók erőforrásainak nagy részét most az köti le, hogy megfeleljenek a jövő év elejétől életbe lépő normáknak. A cégek többsége az új motorok beépítése mellett több fejlesztést is végrehajt a sorozatgyártásban készülő típusokon. Így tett a Volvo is a 9700-as és a 9900-as turistabuszokkal is.
Az egyik legszembetűnőbb változás, hogy mindkét típus ráncfelvarráson esett át: a lökhárító vonalai íveltebbek, a hűtőmaszk pedig nagyobb lett. A korábbi típusfejlesztési elképzelésekkel összhangban jól látható méretben helyezték el a Volvo logót, a hűtőmaszk pedig fekete színezést kapott. A két típus hátfala is változott: a lámpatestek és a szélvédő körüli rész elnagyoltabb, továbbá karakteresebb megjelenést kapott. Ugyan, első ránézésére némileg a Mercedes Tourismo formavilágát idézi, azonban a kezdeti képzavar hamar elmúlik.
A modellfrissítés egyik nagy haszonélvezője a sofőr lett, hiszen bekerült a szériafelszerelésbe a tolatókamera, opcióként pedig az első utasajtó feletti világítás és elektromosan mozgatható tükrök is rendelhetőek a járművekhez. Ősszel a Volvo pedig bemutatja a kifejezetten ezekhez a típusokhoz készített ködlámpákat és tetőfényszórókat, melyek elsősorban a kanyargós utakon tesznek majd jó szolgálatot a járművezető számára. Persze zárójelben azt is meg kell jegyezni, hogy ez egy olyan mókusvakítás, amitől a kisállatok valóban meg is vakulnak. Főleg, ha szembe jönnek.
Az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást a Volvo azzal indokolta, hogy elvettek a motorok súlyából, továbbá hanyagolták a nehézfémek használatát az utasülésekben. A változtatásnak köszönhetően a buszok egy megtermett ember súlyával, azaz 120 kilóval lettek könnyebbek. A végeredmény tekintetében elmondható, hogy a facelift többet használt, mint ártott a Volvo zászlóshajóinak. Azonban a svédeknek érdemes lesz a típusok teljes megújításánál elrugaszkodni a konvencionális formáktól, mert bár szépek a kocsik, mégis továbbra is elegánsan dögunalmasak.