A McLaren mindig is kényes volt arra, hogy míg egyes riválisoknál – főképp a Ferrarinál – a futam végeredményét a pilóták státusza is befolyásolta, addig náluk sosincs első és második számú versenyző, szabad a verseny.
Ez a gyakorlat többször is kényelmetlen helyzetekhez vezetett, legutóbb a Bahreini Nagydíjon gyilkolta egymást a bizonyítani próbáló ifjonc, Sergio Perez és a mezőny veteránja, a 2009-as világbajnok Jenson Button.
A szahíri összecsapás után elég fagyos volt a hangulat a wokingi csapatnál, de pár nappal később már minden érintett arról beszélt, hogy rendezték az ügyet.
A múlt vasárnapi Spanyol Nagydíj utolsó szakaszában aztán újra egymásra talált a két mclarenes, a négy kiállással viszonylag friss gumikon haladó Perez a három kiállást teljesítő Button mögé került. A csapat gyorsan figyelmeztette a mexikóit, hogy vigyázzon az abroncsaira, ezt persze könnyen lehetett úgy értelmezni, hogy a burkolt üzenettel a bokszutcában igyekeztek elébe menni az újabb csatának.
„Checo (Perez) maga is azt mondta, hogy a gumijai a végüket járták. Mi csak azt akartuk megakadályozni, hogy a támadások során végleg kicsinálja őket” – cáfolt a csapatfőnök, Martin Whitmarsh.
„Még így is majdnem ez lett a vége. Nem taktikázás volt ez, csak szimpla logika. Ha az a kérdés, hogy visszafogtuk-e őt, hogy ne küzdhessen, akkor a válasz egyértelmű nem. Láttuk, hogy nagyon fogynak a gumik, féltünk, hogy teljesen elkopnak az abroncsok a végére, tényleg hajszálon múlott így is.”
Hétfőn Twitteren keresztül maga Perez is igyekezett eloszlatni a spekulációkat: „Hadd tegyem mindenki számára világossá, hogy a csapat rádióüzenete csakis a gumikról szólt. Szó sem volt utasításról. Alig várom Monacót!”
Button a 8., Perez a 9. helyet szerezte meg Barcelonában – az MP4-28-as tempója még mindig a közelében sincs az élmezőny autóiénak.