Röviden – Toyota RAV4 2.0 CVT

Mi ez?

A RAV4 hatalmasra nőtt új generációja

Mit tud? Sok olyan dolgot, amit a leendő tulajok sosem használnak majd
Mibe kerül? 6 990 000 az alapára, a tesztelt verzió 9,5 millió
Kinek jó? Akik extrákkal teletömött terebélyes térre vágynak, és ki is tudják használni

Ha a szoli előtt parkoló, körmösnél várakozó pöttöm SUV jut eszedbe a RAV4 típusnév hallatán, itt az ideje frissíteni az adatbázist. Ugyanis a Toyota nagy múltra visszatekintő hobbiterepjárója megnőtt. Mit megnőtt, hatalmasra duzzadt.

Ejj fiam, de megnőtté’

Láttam képeket, olvastam bemutatót, bámultam a Toyota oldalát, mondhatni felkészültem, de mégis, a paszulymódra terebélyesedett RAV4 meglepett. 20,5 centivel hosszabb, 3 centivel szélesebb, mint elődje, ugyanakkor tetővonala 2,5 centivel alacsonyabbra került. Sőt, ami a legfontosabb, az utastérre áldásként szálló tengelytáv is bővült kerek 10 centiméterrel!

A száraz számok a valóságban ütnek igazán. A RAV4 több mint elég, sőt a fürge apró elődhöz képest makrancos elefántnak érződik a szűk belvárosi utcákon. A csorbított manőverezhetőség izzasztó terhe azonban eltörpült, mikor colostok helyett térddel, könyökkel mérünk. 

A japánok jó érzékkel alkalmazták a hodály módszert. Elöl amerikai igényekre tömött széles ülések, hátul pedig minden irányban szédítő tér várja az utasokat. Hordótestű, rizsfaló szumósok keresztbe tett lábbal szürcsölnék a szakét utazás közben, a teljesen sík padló, és a dönthető üléstámlák garantált kényelmet nyújtanak. A teljes harmóniát csak a hátsó szellőzők hiánya töri meg, ez rákfőző nyári napokon még meleg pillanatokra adhat okot.

A friss RAV4 úgy tűnik, végre felveszi az iramot a feltörekvő konkurenciával. Tágas utastere mellé biztonsági, kényelmi extrák garmadáját kínálja,
A friss RAV4 úgy tűnik, végre felveszi az iramot a feltörekvő konkurenciával. Tágas utastere mellé biztonsági, kényelmi extrák garmadáját kínálja,

A friss RAV4 úgy tűnik, végre felveszi az iramot a feltörekvő konkurenciával. Tágas utastere mellé biztonsági, kényelmi extrák garmadáját kínálja,

A helypazarló lendület a csomagtérben sem hagy alább, az alapesetben kínált 547 literrel sem kell szégyenkezni, de a dönthető hátsó üléssorral már 1746 liternyi űr várja, hogy megpakoljuk. Itt is csak annyit tudok hozzátenni, a számok sok esetben nem fedik a valós használati értéket. Mert a RAV4 hátsója okosan átgondolt, praktikus poggyásztér.

Az oldalra nyíló ötödik ajtót leváltotta egy hagyományos függőleges irányban mozgó darab, ami a lehető legmélyebbről nyílik (64,5 cm a talajszinttől) és perem sem nehezíti a pakolást, van viszont 12 Voltos csatlakozó, és egy mozdulattal előre boruló hátsó üléssor.

Beszállás előtt pont ez a praktikumot srófoló csomagtérajtó rontja a vizslató tekintet szórakozását. Szemből közelítve nincs gond, az Auristól örökölt stílusjegyek vígan megélnek a hízott testen, könnyen észrevehető a kötelező mattfekete műanyag karéj, kellemes batárhangulat. Viszont a mélyre húzott ötödik ajtó ormótlanul töri meg az összhangot, a földtekényi lemezfelületre fért volna még egy teret vízszintesen osztó törés, akár a Honda CR-V esetén. 

Az ülések könnyen dönthetőek, kár hogy a csomagtérben nincs erre külön kar

Az ülések könnyen dönthetőek, kár hogy a csomagtérben nincs erre külön kar

Kusza káosz japán módra

Mi kellhet még a felhőtlen élethez? Mondjuk egy japános logikával felvértezett, egyszerű műszerfal. Viszont sajna az nincs. Számtalanszor írtam, hogy ízlésről mindig meddő a vita, de a RAV4 akkor sem kerek. Kusza a kialakítás, kusza a forma.

Kör és négyzet alakú légbeömlők váltják egymást, a középkonzolon külön sort kap a poénként feltámasztott kvarcóra, de alatta ott az érintőkijelző, majd végül a klíma LCD csíkja zárja a sort.  Mind eltérő stílusban, külön kis szigetet alkotva.

A sávfigyelő kapcsolója középen, az óra jobb szélén kapott helyett, holott testvére a holttérfigyelő a kormány mellett baloldalra került. Ráadásul tanult kollégánk már kifejtette miért nem áldásos hatású a kék háttérvilágítás, ellenben miért nyugtatja a szemet a narancssárga, a Toyota mégis utóbbiról tért át a kékre. Miért? Ha van, akkor is nyakatekert a logikája.

Hodály módszer - magasságtól független a kényelem

Hodály módszer – magasságtól független a kényelem

Ezekkel az észrevételekkel lehet vitatkozni vastagon, annyi azonban biztos, hogy a szigetországi káosz minőségi anyagokba csomagolva, precízen összerakva terül el előttünk.

Kihasználatlan tehetség

Hiába a ruhánkat óvó küszöböt takaró ajtó, és az elektronikusan vezérelt összkerékhajtás, eszemben sem volt dagonyát keresni a terepen. Valószínűleg a vásárlók döntő százaléka ugyanígy tesz majd, pedig a RAV4 ígéretes erdőkerülő.

Adatlap

Toyota RAV4 2.0 CVT Premium

A friss RAV4 úgy tűnik, végre felveszi az iramot a feltörekvő konkurenciával. Tágas utastere mellé biztonsági, kényelmi extrák garmadáját kínálja,
Motor 1987 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 151 LE
Nyomaték 195 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,9 sec
Végsebesség 185 km/h
Fogyasztás (vegyes) 7,2 l / 100 km

Hajtáslánca intelligens, negyven érzékelő figyeli az autó mozgását, és ha kell a döntéshozó bitek habozás nélkül, egy tizedmásodperc alatt változtatnak a nyomatékelosztáson, 100:0-tól az 50:50 százalékos arányig.

A kétliteres szívó benzinmotor és a fokozatmentes CVT váltó kettőse ennek ellenére az autópályára húzott a rekettyés helyett. Itt, és országúton érezte otthon magát a RAV4. A 150 lóerőt, 195 Nm nyomatékot biztosító blokk idegen karakter ebben a közegben. Maximális teljesítményét 6200-as fordulatnál adja le, ezzel zajos gyorsításokra kárhoztatva vezetőjét, a D-4D dízelmotorok ilyen szempontból jobb választásnak tűnnek.

Cserébe csendes s benzines, és ha nincs szükség a teljes ménesre, a CVT váltóval támogatva ritka kulturált viselkedést kölcsönöz a Toyotának. Ilyen autóban van helye a CVT egységeknek ahol a finom, egyenletes gyorsulás az előny, rángatás, fordulatszámesés nélkül.

 Toyota RAV4 – A hodály módszer 29
Mire képes a Toyota RAV4 a kategóriatársakkal szemben? Hamarosan megjelenő összehasonlításunkból kiderül!

Igaz, a bólogatásra vágyók sem marad le az élményről, mivel a középkonzol alsó harmadán elrejtett Eco, Sport gombokkal befolyásolhatjuk az autó viselkedését (gázreakciót, váltóvezérlést, nyomatékelosztást, kormányérzetet). Előbbivel leszedált benzinspórolót kapunk, utóbbival pedig élénkebb, virtuális fokozatokkal feltupírozott autót élvezhetünk.

Feleslegesnek tűnik ez az erőltetett sportosság, ráadásul a futóművet is ez a szellem járja át. Beérném egy puhán ringó beállítással, de helyette feszesre hangolt, kanyarokban stabil, kevésbé billegős, ám kátyúkban keményen koppanó karaktert kapott a RAV4. Hozzáteszem, biztos, hogy nem a mi háborús viszonyokat idéző útjaink voltak a fejlesztés célpontjában.


A friss RAV4 úgy tűnik, végre felveszi az iramot a feltörekvő konkurenciával. Tágas utastere mellé biztonsági, kényelmi extrák garmadáját kínálja, a nálunk járt Premium szintű tesztautóban automata távolsági fényszóró, holttér és sávfigyelő rendszer, hegymenet asszisztens, 7 légzsák szolgált, a teljesség igénye nélkül. Mindez hatsebességes kézi váltóval 9 260 000 forintos listaáron elérhető, a CVT váltó 510 000 forinttal emeli az összeget, de az igényeket lejjebb adva Active felszereltséggel 6 990 000 forintért kerülhet garázsunkba az új Toyota RAV4.

Mellette – Ellene
  • Szédítően tágas minden irányban
  • Átgondolt csomagtér
  • Fejlett összkerékhajtási rendszer
  • Minőségi anyagok a belső térben
  • Csak közepes ergonómia
  • Magas fordulaton éledő benzinmotor
  • Kék műszerfal világítás
  • Kemény, túl feszes rugózás

Az új, méretesre hízott Toyota RAV4! Neked mennyire tetszik?
átlag
7.72
szavazat
94
Az új, méretesre hízott Toyota RAV4! Neked mennyire tetszik?