Miután a Spanyol Nagydíjon a versenyzők többsége csak öt szett gumival ért körbe, a Pirelli úgy döntött, hogy a lehető leghamarabb, már a június eleji Kanadai Nagydíjra módosít mind a négy keverékén, a 2012-es és az idei P Zerók hibridjével igyekeznek csökkenteni a kopást, és így a kiállások számát.
A hír öröm a Red Bull számára, hiszen a címvédőknél a szezon kezdete óta arra panaszkodtak, hogy a túl gyorsan kopó gumik miatt nem tudják kiaknázni az autó teljes potenciálját, de nagy érvégés lehet a Lotusnak, ugyanis a fekete-arany autó nagyon jó volt a gumikímélés terén, de a tartósabb gumikkal Kimi Räikkönenék most elveszíthetik ezt az előnyt.
A Lotus csapatfőnöke nem titkolja, hogy mennyire igazságtalannak és sportszerűtlennek tartja a módosítást.
„Nem sok olyan sportág van, amelyben ilyen alapvető változtatás adódhat az idény közben. Képzeljük el, milyen lenne, ha egy focimeccsen a félidőben módosítanának a pálya méretein, mert az egyik csapat játékosai gyengébb futók! Borítékolható, hogy fordulat jön majd, és csak remélni tudjuk, hogy nem lesz szélsőséges a változás” – mondta a francia.
„Világos, hogy a Pirelli nehéz helyzetbe került, és többen is nyomást gyakoroltak rájuk. De tavaly, amikor a 2013-as autót terveztük, mindenki megkapta ugyanazokat az információkat a Pirellitől, és mindenki ennek megfelelően próbálta a legjobb tudása szerint megépíteni az autót. A szezonzárón még prototípus gumit is kaptunk a fejlesztéseink elősegítéséhez.”
„Ahogy minden évben, most is vannak olyanok, akik jobb munkát végeztek, és vannak pilóták, akik jobban alkalmazkodnak mind az autó, mind a gumik változásaihoz. Elkeserítő, hogy miután egy bizonyos, mindenki számára ismert gumispecifikációhoz terveztük az autónkat, most hirtelen változtatnak.”
„Ezzel együtt nagyon tehetséges tervezőink és mérnökeink vannak, akik megkétszerezett erővel dolgoznak majd azért, hogy versenyképesen alkalmazkodjunk a változásokhoz.”