Úgy tűnik, a Pirelli gumijai egyre jobban eluralják a Forma-1-et, a Spanyol Nagydíjon megint az abroncsok körül forgott minden.
A közepes és kemény keverék sem bírta valami jól, és ahogy a korábbi versenyhétvégéken – valamint a szombat délelőtti edzésen Paul di Restánál -, most is nyilvánvaló ok nélkül adta meg magát néhány abroncs.
A Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne-nél egyszerűen levált a teljes futófelület a bal hátsóján, Fernando Alonso pedig az első bokszkiállása előtt defektet kapott, de a győzelme is elúszhatott volna, ha úgy jár, mint a francia ifjonc.
„Látható volt a lyuk a gumin és az autó is meg volt billenve. nHa még egy kört kint marad, nagy bajban lett volna” – mondta a Pirelli főnöke, Paul Hembery, hozzátéve, hogy a spanyol örülhet azért, mert a tavalyi gumik egyszerűen elszálltak volna, az ideieknek erősebb a struktúrája.
A gumis szakember azt is elismerte, hogy a két legtartósabb keverék melletti négykiállásos verseny már túlzás, valószínűleg újra változtatni kényszerülnek majd a keverékeken:
„A nézők már túl soknak találhatták a kopást. Két-három kiállást szeretnénk mi is. Hibáztunk, túl belemenősek a gumijaink. Változtatni fogunk, valószínűleg Silverstone-ra. De nincs könnyű dolgunk, az autók folyamatosan fejlődnek, mi pedig nem tesztelhetünk aktuális autóval az idény közben”
A Red Bull főnöke, Christian Horner is kritizálta a Pirellit, amiért a jelenlegi szinten kell óvni az abroncsokat és verseny helyett a gumikímélés folyik a pályán:
„Ez már túlzás a nézők számára. Még úgy is bonyolult az értelmezés, amikor ott vannak az adatok a számítógépen. Négy kiállás már túl zavaros, három a felső határ. Mi már korábban is mondtuk, hogy nem jók a gumik, aztán megkaptam, hogy persze, csak a Red Bull panaszkodik. De szeretnék egyetlen olyan pilótát látni a mezőnyből, aki szerint minden teljesen rendben van így.”
„Szerintem az emberek versenyzést akarnak látni, azt, amikor egymás ellen küzdenek a versenyzők, nem ezt a stratégiai játszmát.”