F1: A Pirelli magyarázza a bizonyítványt 1
F1: A Pirelli magyarázza a bizonyítványt 9

A Pirelli ugyan tartósabbá tette a kemény keverékét a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjra, de a barcelonai pályán ez sem volt elég, a legtöbb pilóta négy kiállással – öt szett gumival – ért végig a futamon.
Az olasz gyártó már vasárnap délután további változtatást ígért a Brit Nagydíj idejére, de kedden még előbbre hozta a módosítást, bejelentették, hogy már a június eleji Kanadai Nagydíjra új, a 2012-es és az idei abroncsok előnyeit kombináló gumikat szállítanak.
Egy később kiadott közleményben így magyarázta a lépést a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery:
„A célunk, hogy olyan új keverékeket adjunk a csapatoknak, amelyek a 2012-es gumik stabilitását és az ideiek tempóját kombinálják. A cégünk mindig is gyorsan reagált, ha úgy láttuk, fejlesztés szükséges. Az első négy futam adatainak elemzése alapján továbbfejlesztett gumit vittünk a Spanyol Nagydíjra, de ott is egyértelműen túl sok volt a bokszkiállás. A változtatásaink után a gumikat nem kell majd annyira terhelni, kevesebb kerékcserére lesz szükség.”
„A korlátozott tesztelés miatt csak mostanra lett egyértelmű, hogy a 2013-as gumijainkkal túlzott hangsúlyt helyeztünk a teljesítményre. A probléma felismerése után viszont a lehető leggyorsabb megoldásra törekszünk. Fontos kiemelni, hogy a jelenlegi szabályok mellett a téli teszteken nagyon a hideg idő és a korlátozott időtartam miatt nagyon nehéz kiismerni, hogyan működnek majd a gumik valódi versenykörülmények között. A csapatok is egyetértenek azzal, hogy más helyszíneken és hosszabb ideig kellene tesztelni legközelebb.”
„A változtatással a korábban látott, a pályán lévő törmelék okozta futófelület-leválásokat is igyekszünk kiküszöbölni. Fontos megjegyezni, hogy a futófelületek leválása sosem veszélyeztette a teljes abroncs épségét és biztonságát, a pilóták mindig képesek voltak visszatérni a bokszba friss gumikért.”
Hembery a brit Autosportnak nyilatkozva kitért arra is, hogy reményeik szerint nem kizárólag a Red Bull számára lesz előnyös a módosítás. 
„Egyes csapatok aggódnak, hogy a változtatások valamelyik riválisnak kedveznek majd, de szerintem nem lesz így. Magunk miatt változtatunk, nem más kedvéért. Helyre kell tennünk a dolgokat. Nem is akartuk túlreagálni a helyzetet, mert úgy tényleg bizonyos csapatoknak segítenénk. Reméljük, hogy nem kezd el dominálni a Red Bull, persze azért van kockázat.”
A gumis főnök hangsúlyozta, hogy a médiában megjelent nyilatkozatok ellenére a Red Bull velük nem volt erőszakos vagy követelőző: 
„Egyesek azt mondhatják, hogy a Red Bull kényszerített minket bele ebbe, de valójában nem volt túlzott nyomás a részükről. Christian Horner javára legyen mondva, hogy a sajtóban sokkal több szó volt erről, mint amennyit velünk beszéltek.”