A világ legnagyobb személyszállító repülőgépe, az Airbus A380-as gigantikus átadócsarnokában tartotta premierjét az új Mercedes-Benz S-osztály. Stílusos utalás ez arra, milyen nagy jelentőséget tulajdonítanak a W222 kódjelű limuzin színre lépésének, amelynek fejlesztése során ‘a világ legjobb autóját’ akarták létrehozni a mérnökök. 

Hogy sikerült-e, az idővel elválik, az viszont már most valószínűsíthető, hogy a világ leghosszabb sajtóanyagát sikerült összeállítani az „intelligens vezetés”, „gazdaságos technológia” és „a fényűzés esszenciája” hármas szlogen gyújtópontjában megszületett új luxusautóról. 
Új Mercedes S-osztály: a világ legjobb autója? 1
Új Mercedes S-osztály: a világ legjobb autója? 77
Az eredeti litánia elolvasható itt angolul, itt pedig németül, de ha van jobb dolgod is ezen a szép napon, alább összefoglaltuk az új generációs S-osztály lényegét. 
Gazdaságos technológia 
Egy zászlóshajó esetében a formaterv elemzése elvileg a luxus alfejezetéhez kellene, hogy tartozzon. Csakhogy a W222 mérnökei megvalósították a lehetetlent, és saját rekordjukat beállítva a világ (holtversenyben) legcsekélyebb közegellenállású autójaként prezentálták az 5,12 méteres luxuslimuzint. 
Új Mercedes S-osztály: a világ legjobb autója? 78


Az alapmodell 0,24-es Cw értéke, illetve a négyhengeres motorral szerelt ökoharcos S 300 BlueTEC HYBRID még tovább optimalizált, 0,23-as közegellenállási együtthatója a közel egy méterrel rövidebb, kisebb homlokfelületű CLA rekordját ismétli meg. 
Ehhez a bravúrhoz a teljes aerodinamikai arzenált bevetették, a lezárható hűtőrostélyoktól kezdve a 120 km/óra felett akár 20 mm-rel csökkenő hasmagasságig, a hátsó lámpákon kialakított légterelő peremektől a csaknem teljesen burkolt hátsó tengelyig. 
A szélbarát kialakításon túl számos egyéb módszerrel is spórol az energiával az S-osztály. 
Új Mercedes S-osztály: a világ legjobb autója? 79
Teljes egészében leszámolt például az izzókkal: nem hogy a fényszórókban, de még a kesztyűtartóban is fénykibocsátó diódák világítanak. Az autó fedélzetén összese közel 500 darab LED-et helyeztek el a mérnökök; fényszórónként 56, a hátsó zárófényekben 35, a ködlámpában 4 darab világít; és mivel a technológia nem csak takarékos és gyors, de rendkívüli hatásfokával igen erős is, a féklámpát úgy hangolták, hogy éjszaka, illetve álló helyzetben csökkentett fényerővel világítson – tetszenek jegyzetelni a Volkswagennél? 
Intelligens vezetés 
A modern, késlekedés nélkül aktiválható, tetszőlegesen vezérelhető LED világítás a kulcsa a Mercedes két optikai vezetőtámogató rendszerének: az Adaptive Highbeam Assist Plus és a Night View Assist Plus funkcióknak. 
Új Mercedes S-osztály: a világ legjobb autója? 80


Előbbi lehetővé teszi, hogy gyakorlatilag folyamatosan távolsági fénnyel autózzunk, és kitakarja az úton feltűnő járműveket, megelőzve, hogy elvakítsuk a szemből érkező vagy előttünk haladó sofőröket. 
A másik rendszer a klasszikus éjjellátó funkciót toldja meg a gyalogosokat felismerő technológiával, és az úton észlelt emberalakokat célzottan megvilágítja a LED-es fényszóró egy nyalábjával, kiemelve őt a sötét környezetből. 
A további, ma már hagyományosnak mondható módon radar- és kameravezérelt rendszerek az elektromos kormányszervón keresztül beavatkozva automatikusan sávban tartják az autót, dugóban pedig a sávhatárt és a környező autókat egyaránt felügyelve leveszik a vezető válláról az araszolás nyűgjét (Distronic Plus). 

Új Mercedes S-osztály: a világ legjobb autója? 81
Hasonló funkciót tölt be az aktív sávbantartó funkció, ami a(z egyébként az elfordítás szögétől függően változó áttételt alkalmazó) kormány helyett a megfelelő oldali fékek működtetésével akadályozza meg, hogy az autó átsodródjon a szomszéd sávba. Ennek nagy újdonsága, hogy a holttérfigyelő által már ki nem szolgált, az autó mellett, illetve előtt haladó autókon kívül a szemből érkező forgalmat is figyeli: magyarul nem engedi, hogy előzzünk, amennyiben az ellenirányú sávban autó közeledik. 
A sztereo kamerával kiegészített vészfékrásegítő berendezés a keresztirányú forgalmat, illetve a gyalogosokat is felügyelve fokozza a fékerő mértékét szükség esetén (BAS Plus): a megoldás 27 százalékkal csökkenti annak a kockázatát, hogy a nyílt kereszteződésben ütközzünk össze egy merőlegesen közlekedő járművel. 
Új Mercedes S-osztály: a világ legjobb autója? 82
Az új generációs S-osztály legnagyobb menetdinamikai vonatkozású dobása mindemellett kétségtelenül a világelső proaktív futómű-szabályozó rendszer: ez a több rendszert is kiszolgáló sztereó kamera segítségével figyeli az útfelület minőségét, és a szerényen Magic Body Control néven emlegetett aktív vezérlés révén mindig optimális futómű-beállítást aktivál. 
Az elöl négy, hátul öt lengőkart alkalmazó futóműhöz minden kivitelen alapáron kínált Airmatic légrugózásra épülő rendszer opcióként rendelhető a V8-as csúcsmodellhez, és a gyakorlatban hatékonyan simítja ki a keresztbordákat, a hosszanti hullámokat vagy a kátyúkat. A rendszer 130 km/óráig, jó látási viszonyok között üzemképes. 
A fényűzés esszenciája 
Ezek után elérkeztünk a luxusautók legfontosabb komponenséhez: a tulajdonos kényelmet biztosító rendszerekhez. 
A klímaberendezés nem csupán hőmérsékletében, de a befúvás irányában és mennyiségében is külön-külön vezérelhető a vezető és az utasoldalon; ezen túl a hátsó utasok is önállóan szabályozhatják maguk mikroklímájának hőmérsékletét. 
Új Mercedes S-osztály: a világ legjobb autója? 83
Azokon a vidékeken, ahol a levegő hűtése a legkisebb probléma, a rádiótávvezérlésű állóhelyzeti fűtés mellett a fűthető kormánykerékből, első és hátsó ülésekből, valamint első és hátsó kartámaszokból álló csomag kényezteti a vevőket. 
Kevésbé életbe vágó, de kellemes az Air Balance rendszer, amely rendkívül hatékony légszűrést és az ismert illatosító rendszereknél nagyságrendekkel kifinomultabban működő parfümözést kínál, amely a különleges illatanyagnak köszönhetően nem issza be magát a kárpitokba, így bármikor nyom nélkül kikapcsolható az orr-élmény. 
Új Mercedes S-osztály: a világ legjobb autója? 84


Az új piacok (értsd: Kína) igényeit szem előtt tartva a Mercedes kifejezetten sofőrös autóként fejlesztette a W222-t, és ez a filozófia elsősorban az ülésrendszereknél jut kifejezésre. Noha a vezető és utasa sem érezheti magát elhanyagolva (opcióként lávaköves masszázst szimuláló masszázsprogrammal, illetve a levegőt nem csak fújni, de elszívni is képes ülésszellőzéssel kényeztethetik magukat), igazán hátul indulnak be a dolgok. 
A sofőr csomag messzebb előretolható első utasülést és hátsó saroktámaszt kínál, a nyújtott tengelytávú kivitel pedig ötféle, külön megrendelhető hátsó konfigurációt nyújt. 
A csaknem 45 fokig hátradönthető üléstámla fejedelmi kényelmet (és szép álmokat) ígér, és hogy mindez ne menjen az utasbiztonság rovására, arról a biztonsági övbe beépített légzsák, valamint az ülőlap alatt felfúvódó, előrecsúszást megakadályozni hivatott légzsák gondoskodik. 
Új Mercedes S-osztály: a világ legjobb autója? 85
Ha nem alszik, akkor sem unatkozik az S-osztály utasa: ha eleget játszott hűthető és fűthető pohártartójával, valamint a repülőgépekről ismert (Google Maps-alapú) utazási információs képernyőn megjelenő adatokkal, jöhet a multimédiás élmény. 
A három audiorendszer leggyengébbike is tíz hangszórót kínál, a csúcskivitelű Burmester 3D térhatású rendszer 24 hangszórót, 1540 watt zenei teljesítményt, személyre szabható zajkioltó technológiát és további igényes funkciók hosszú sorát kínálja az ínyenceknek. 
A fedélzeti wifi magától értetődő. 
Mégis csak autó 
A rengeteg szolgáltatás, filozófia és furmány között hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy a Mercedes-Benz végső soron autógyár, az S-osztály pedig gépjármű – nem is akármilyen. 
A futóműről már szóltunk, a vázszerkezetről azonban még nem. Ennek tömeghez viszonyított torziós szilárdsága pontosan ötven százalékkal haladja meg a most kifutó szériáét. A szerkezeti elemek jelentős részén kívül minden egyes karosszériapanel alumíniumból készült, így a gázolás esetén 80 mm-rel megemelkedő, gyalogosbarát motorházfedél is 

Új Mercedes S-osztály: a világ legjobb autója? 86
Az autó méretezése merőben szokatlan: mind a rövid, mind a hosszú kivitel tengelytávja megegyezik az elődmodellével. A karosszéria csupán 2 centiméterrel lett hosszabb; és csaknem hárommal szélesebb, a magasság alaphelyzetben 1 mm-rel csökkent. 
Szintén nem hétköznapi a bevezetéskor négytagú motorkínálat összetétele: a paletta felét villanymotor támogatja a minél jobb hatásfok elérésében. Egyikük az említett S300 BlueTEC HYBRID, amelynek a műfajban bevett, túlméretes modelljelzése mögött valójában egy 2,2 literes, négyhengeres dízelmotor és egy 20 kW (27 LE) teljesítményű villanymotor párosa áll, és amely 4,4 literes szabványos átlagfogyasztást mutathat fel. 
A másik, az S400 HYBRID egy 3,5 literes, 306 lóerős hathengeres V-motorhoz társítja ugyanezt az elektromos erőforrást, az eredmény 6,3 literes norma szerint átlagfogyasztás, 6,8 másodperces 0-100 km/óra gyorsulás mellett. És ez még nem minden, mert hamarosan jön az S500 Plug-In HYBRID, amely a jelenlegi csúcsmodellhez (4.7 V8, 455 LE, 700 Nm) fogható teljesítményt kínál majd, eszement, négy liter alatti fogyasztással.
Új Mercedes S-osztály: a világ legjobb autója? 87