Nem elég, hogy a korábban megszellőztetett információk szerint megújultak, egy új, még sportosabb opcióval is bővültek a BMW M5 és M6 modellcsaládok.
Az M5, valamint az M6 kupé, kabrió és Gran Coupe egyaránt megkapta azt az opciós Competition csomagot, amely a gyár fogalmazásában versenytechnológiát szabadít a közutakra.
Ennek megfelelően nem féktelen motortuning szerepelt a napirenden, noha 15 lóerőnyi többlet mégis belefért a programba. Így a 4,4 literes, duplaturbós V8-as ebben a formájában 560 helyett 575 lóerőt ad le, a forgatónyomaték mértéke nem változott, viszont még szélesebb fordulatszám-tartományban érhető el.
A lényeg a futómű cizellálása volt, és ezen a téren nem nagyolták el a munkát a bajorok.
A 10 mm-es ültetés mellett feszesebb stabilizátorok, rugók és csillapítók kerültek az autóba, áthangolták a vázba mereven becsavarozott segédkereten nyugvó hátsó futóművet, valamint az első felfüggesztés sajátkormányzási jellemzőit.
Új vezérlést kapott a szériakivitelű Aktív M differenciálmű, közvetlenebb hangolású az új, hidraulikus kormányszervó, valamint átprogramozták a menetstabilizáló rendszer M Dynamic üzemmódját.
Mindez a mérhető spektrumon minimális (százra 0,1, kétszázra 0,2 másodperccel fürgébben gyorsul az autó), az észlelhetőn azonban jelentős javulást hozott, a gyár homogénebb, harmonikusabb vezethetőséget, jobb tapadást ígér.
Hogy a csomag ne csak jó, de szép is legyen, 20 colos könnyűfém keréktárcsákat, illetve fekete króm kivitelű M-kipufogóvégeket szerelnek az autókra.
Az új csomagok a megújult M5/M6 modellekkel együtt, valamikor augusztusban kerül a piacra.