A bíróság szerint a város, az állam és a kivitelező egyaránt felelős volt azért a borzalmas esésért, amely maradandó agysérülést okozott az asszonynak
A Glasgow Centre for Population Health (GCPH) nevű csoport a városközpont megnövekedett ki- és bemenő biciklis forgalmából származó gazdasági hasznot számszerűsítette. A négymillió fontra vonatkozó adat az Egészségügyi Világszervezet (WHO) egyik online programjának segítségével rajzolódott ki.  

A végösszeg számításba veszi a halálesetek számának visszaesését, de nem foglalja magába a betegségek számának csökkenéséből eredő gazdasági hasznot. A GCPH szerint bár az elmúlt években Skócia-szerte növekedett az autóhasználat mértéke és csökkent a gyaloglás, illetve a kerékpározás népszerűsége, a glasgow-i városközpont ki- és bemenő bicikliforgalma több mint 25 százalékkal növekedett 2009 óta.

A városközpont illetékesei szerint a fellendülés a gazdasági válság hatásainak és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésének, valamint a biciklizés egyre növekvő támogatottságának köszönhető. „Ezek az eredmények szilárd bizonyítékul szolgálnak arra, hogy a fizikailag aktív közlekedés hozzájárul az egészséges lakosság és gazdaság kialakulásához” – húzta alá Fiona Crawford, a GCPH kutatója.

„A mindennapos utazások során való kerékpározás remek módja annak, hogy némi testmozgást végezzünk. A rendszeres fizikai aktivitás pedig jótékony hatással bír a mentális és fizikai egészségre egyaránt” – mondta Crawford, hozzátéve, hogy az utcák autóforgalmának csökkenése javítja a városi levegőminőséget is.

(Forrás: MTI)