A tervezők az FE-t és az FL-t szabták át, persze csak óvatosan. A városi és elővárosi szállításra szánt típusok új megjelenést kaptak és frissen kifejlesztett erőforrással egészült ki a motorválaszték. A járművek fülkéit fejtámlás, biztonsági öves ülésekkel szerelték, melyeket megerősített rögzítőelemekkel látnak el a jövőben, hogy fokozzák a sofőr biztonságát egy esetleges balesetben.

A korábban alapfelszereltségként kínált elektronikus menetstabilizáló (ESP) továbbra sem került ki az alapárból, ami örvendetes, hiszen az ESP segít a járművezetőnek az úton tartani a teherautót, ha az váratlanul vagy erősen megcsúszik.

A Volvo Trucks 12 tonnás változatot is készített a Volvo FL-ből. Ebben egy négyhengeres, 240 lóerős motor található, melyhez speciálisan optimalizált I-Sync sebességváltót biztosít a gyártó. Az új konstrukció 500 kilogrammal lett könnyebb.

Új motorokkal a környezetvédelemért

A Volvo két új, 8 és 5 literes motort fejlesztett ki a teherautók számára. Előbbi egy hathengeres változat, mely 320, 280 és 250 lőerős teljesítménnyel rendelhető. A kisebb lökettérfogatú pedig egy négyhengeres, mely 240 és 210 lőerős kialakításban áll rendelkezésre. A két új motorhoz többféle sebességváltó választható. A különféle lehetőségek között immár I-Shift sebességváltóval is felszerelhető a Volvo FE.

A teherautók 5 és 8 literes motorokkal rendelhetőek

A teherautók 5 és 8 literes motorokkal rendelhetőek

A teherautók 5 és 8 literes motorokkal rendelhetőek

Az erőforrások természetesen teljesítik az új Euro 6-os követelményeket, üzemanyag-fogyasztásuk azonban Euro 5-ös motorokénak felel meg. A jövőre életbe lépő környezetvédelmi normák teljesítését műszaki szempontból a szelektív katalitikus redukció (SCR), a változó geometriájú turbófeltöltő, a hűtött EGR-rendszer, valamint a részecskeszűrő kombinációja tette lehetővé.

Új dizájn

A műszaki tartalom mellett a svédek a  külső megjelenést se hagyták érintetlenül: az FE és az FL klasszikus vas emblémája új helyre, a szélvédő alá költözött. Az üveg alatti sötét területet elnagyolták és a hűtőrács körüli terület is jókora fekete színezést kapott.

A jármű könnyebb lett, mint elődje

A jármű könnyebb lett, mint elődje

Az áttervezett fényszórók és a jellegzetes nappali menetvilágítás szintén a többi új Volvo teherautó-típushoz fűződő családi kötelékeket hangsúlyozza. A fényszórókat  az új lökhárítóban helyezték el, amely egy három részből álló, acélból készült egység, mely némileg ellenállóbb a korábbi változatoknál. A járművek összességében karakteresebbek lettek elődjeiknél és a versenytársakétól jól megkülönböztethető megjelenést kaptak.