A hosszúra nyúlt idei téli szezon után sokan úgy vannak vele, hogy inkább nem cserélik le a téli gumikat, hanem az év végéig az autón hagyják őket. De ez a Continental közleménye szerint felelőtlenség: a meleg évszakokban a téli abroncsok fékútja jelentősen hosszabb, irányíthatóságuk pedig lényegesen rosszabb, mint a nyári gumiké.

Nyári melegben végrehajtott tesztek eredményei szerint egy 100 km/h-s sebességről megkezdett vészfékezés során a téli abroncsokkal szerelt személyautó nagyjából 6 méterrel később kerül álló helyzetbe, mint a nyári abroncsokkal szerelt társa. A nyári gumikkal szerelt autó megállásának pillanatában a téli gumis jármű sebessége még mindig 37 km/h. Nyári körülmények között a meghosszabbodó fékút mellett a téli abroncsokkal szerelt autó irányíthatósága is jelentősen romlik, ami különösen a nagy sebességgel végzett elkerülő manővereknél veszélyes.

Nyári gumiabroncsokkal gond nélkül végrehajtható 80 km/h-s sebességű kikerülési manőver, téli abroncsokon már 70 km/h-s sebesség alatt is kritikus lehet ugyanez nyári körülmények között. A téli abroncsok kizárólag városi forgalomban sem jók: a meleg évszakban nagyobb a téli abroncsok kopásának mértéke, a gördülési ellenállásuk pedig 15 százalékkal is nagyobb lehet, érezhetően növelve ezzel az autó fogyasztását.