A jármű közelebb áll a „pimp-my-ride” kategóriához, mint a mezei Amarokhoz. A motor teljesítményét nézve viszont akár szörnynek is nevezhető. A power pick-upban ugyanis háromliteres, turbódízeles, 272 lóerős (200 kW) erőforrás található, melynek 600 newtonméteres forgatónyomatékát nyolcfokozatú automata sebességváltó közvetíti az összkerék-hajtás felé. A gyártó tájékoztatása szerint a különleges Amarok mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.

A mérnökök a platót meghagyták olyannak amilyennek volt: 3,5 négyzetméteres rakfelületén akár egy teljes versenyfelszereléssel ellátott gokart is felfér. A járműnek két sima burájú bi-xenon fényszóró és a krómbetétes, matt fekete hűtőrács kölcsönöz a szériaváltozatoktól markánsan eltérő hatást. A hibátlan összkép érdekében a lökhárító aljára további három, szintén fekete lamellákból álló légbeömlő-nyílás is került.

A hátuljában egy gokart is elfér

A műszerfal mellett, az érintőképernyő felett külön stopperóra méri a gyorsulást

A műszerfal mellett, az érintőképernyő felett külön stopperóra méri a gyorsulást

Követve a jármű kompakt kinézetét, az Amarok oldala szénszál-erősítésű műanyag lapokkal kialakított küszöbszélesítést is kapott, mely a karosszéria teljes hosszán végigfut. A tanulmány terepjáróhoz a Volkswagen a tuning-eszköztárat is segítségül hívta: a jármű 22 colos keréktárcsákkal ellátott, 295/35 méretű gumiabroncsokkal, továbbá két, kívülre tolt kettős kipufogó-végcsővel látta el a power pick-upot. Hátfalába pedig szénszál erősítésű műanyag diffúzort és két LED-es hátsó lámpát szereltek, melyek rövid reakcióidejű, hosszú életű fénykibocsátó diódákkal rendelkeznek.

A belső tér a fekete és vörös szín kombinációjának jegyében készült. Az ajtókárpitokat, a verseny-kagylóüléseket, a sportkormányt és az új tervezésű, extra széles középkonzolt egyaránt fekete nubuk és karbon borítja. A díszvarrásokhoz és a dekorbetétekhez vörös cérnát és elemeket használtak fel. A fekete bőrrel borított műszerfalon kiegészítő műszerek mutatják a motor pillanatnyi forgatónyomatékát és töltőnyomását, miközben egy stopper gombnyomásra méri a gyorsulási időt.

A hátuljában egy gokart is elfér

A hátuljában egy gokart is elfér

A hatás a mélynyomókkal válik teljessé: az érintőképernyővel vezérelhető infotainment-rendszer teljesítményét két darab 380 wattos hűtött végfok és a kagylóülések közé épített 500 wattos mélynyomó adja. Bár a jármű azt a hatást kelti, hogy minden szükséges műszaki fejlesztéssel rendelkezik, a légzsákot mégis kifelejtették. Persze, talán nincs is szükség rá, hiszen a robusztus felépítmény szinte mindentől megóvhatja sofőrjét. Feltéve, ha beköti magát.