Nagy dilemma egy-egy jármű, pláne haszonjármű tesztje után, hogy mennyire merjünk ajánlani olvasóinknak egy vadonatúj példány pár napos használata alapján évekre, kilométerek százezreire egy befektetést. Így aztán örömmel fogadtuk a Ford hivatalos autókínzásáról szóló közleményét – talán segít megalapozottabban dönteni abban, hogy mennyire bízhatunk meg hosszú távon az új kis-Transitban. (Külön aranyos, hogy a képeken az elmaszkírozott kocsinak még az emblémáját is levették; remek álca, hiszen tényleg, milyen másik márkának is van ilyen ovális plakettje?)
A Transit Custom hat hónapon át megállás nélkül vontatott egy megrakott utánfutót, két hónapon át végsebességen száguldott, és a teszt eredményeképpen a Ford több mint száz fontos változtatást hajtott végre az autón.
„Azt hiszem, kevés vásárló tudja elképzelni, mi mindenen ment keresztül ez az autó” – mondja Barry Gale, a Ford Európa haszonjármű-részlegének főmérnöke. „A lehető legkeményebb próbákat eszeljük ki, amit egy haszonjármű még elviselhet, és csak akkor vagyunk elégedettek, ha ezeket az autó bravúrosan teljesíti – pont úgy, ahogy azt a Transit Custom tette.”
Néhány példa a szélsőséges feladatokra:
Autópálya-sebesség: Két hónapon át tartós non-stop száguldás maximális sebességen
A futómű erőssége: 60 km/órás sebességgel nekirohanni egy 140 mm magas járdaszegélynek
Kátyúk és bukkanók: Az autó 5200 alkalommal hajtott végig egy kátyús és rázós szakaszon 70 km/órás sebességgel
Korrózióvédelem: Az autó durva kaviccsal borított útszakaszokon, só- és sárfürdőkön hajtott át, utána pedig nagy páratartalmú kamrában ázott 12 héten át
Fejlesztésük során a Transit Custom prototípusai ugyancsak a legkeményebb körülmények közt vizsgáztak: Dubajban 40 fokos hőségben, Finnországban pedig -40 fokon bizonyították működőképességüket, és helytálltak a profi flottafelhasználók hosszú távú tesztjein is.
A tesztlaboratóriumokban a Ford a több tízezer órányi motorteszt részeként 46 napon át különleges fékpadokon modellezte a vadonatúj Transit Custom 2.2 Duratorq dízelmotorjának nagy terhelésű, folyamatos városi üzemét. A fékpadok 30 napon belül 10 évnyi valós futásteljesítményt szimuláltak.
A tesztsorozat során gyűjtött tapasztalatok alapján a Ford több mint 100 jelentős módosítást hajtott végre a Transit Custom szerkezetén; a mérnökök egyebek mellett áttervezték és megerősítették a motortartó bakokat és a küszöbelemeket.