A Pirelli kizárólagos Forma-1-es gumiszállítói szerződése 2013 végén kifut. Az olasz cég nagy örömmel érkezett a sportágba 2010-ben, és sokszor jelezték, hogy középtávon, 8-10 éves időtartamban gondolkodnak, de a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) továbbra sem tisztázta, hogy igényt tart-e az olasz gyártóra 2014-ben is.
Bár a Pirelli nem szabott konkrét határidőt a döntésre, de már egy évvel ezelőtt világossá tette, hogy 2013 júniusára tudniuk kellene, lesz-e folytatás. Ennek megfelelően Monacóban csütörtökön igen morcosan nyilatkozott a milánói cég motorsportfőnöke, Paul Hembery, már komolyan meglebegtette a kiszállás lehetőségét is:
„Mindig is hangsúlyoztam, hogy nem szabunk határidőt, de egyértelmű, hogy mostanra kezdünk kifutni az időből, a helyzet nagyon komoly, hiszen a jövő évi változások olyan alapvetőek, hogy azonnali döntésre van szükség. Az F1-es szereplés pénzügyi keretének lefixálása mellett ott az elvégzendő technikai munka is. Nem csak annyiról van szó, hogy jövőre keményebb keverékkel vonjuk be az abroncsokat, az alapoktól kell áttervezni a gumikat.  Minél tovább húzódik ez, annál lehetetlenebb lesz a feladatunk, és elérkezik az a pont, amikor azt mondjuk, hogy egyszerűen nincs is idő a munka elvégzésére.”
„A szabályok értelmében szeptember 1-jén a csapatok rendelkezésére kellene bocsájtanunk minden szükséges adatot a jövő évi gumikról, de már május közepe van, szóval komolyan, észbontó, hogy jelenleg még nincs is szerződésünk! Lehet, hogy itt sem leszünk jövőre” – figyelmeztetett a szakember.
Hembery azt is kiemelte, hogy a 2014-ben bevezetendő új motorok miatt talán még rosszabbul, eredménytelenebbül alakulhat a téli tesztelés, mint idén. A gumik szeptemberi homologációja és a csak január végén kezdődő tesztelés nem jó kombináció. 
„Feltéve, hogy lesz szerződésünk, jövőre olyan év vár ránk, amikor csak szimulációk alapján tudjuk, hogyan viselkednek a motorok, súlyos lehet a helyzet. Még ha nagyon óvatosan is készülünk, akkor is szeretnénk azért újabb gumiváltozatot tesztelni valamikor 2014 elején. Az idei autóval nem akarunk tesztelni, annak semmi értelme, az újakra van szükség, még ha nem is szükséges mind a 11 modell.”