A weboldal több, jelenleg még nagy márkát azonosított, amelyek várhatóan másfél éven belül megadják magukat az USA piaci farkastörvényeinek.
Véleményük szerint csak azok élhetik túl a bizonyos iparágakban tapasztalható, brutálisan éles versenyhelyzetet, akik képesek az üzemi hatékonyság, valamint az innováció terén folyamatosan megújulni.
Az elemzés szerint a bukásnak oka lehet az eladások hanyatlása, a költségek növekedése, a piaci részesedés csökkenése vagy az ügyfelek elvesztése.
Ez utóbbival igazából újat nem mondtak, számításaik szerint viszont a fél százalékosnál csekélyebb piaci részesedéssel rendelkező autómárkák halálra vannak ítélve. Miután a Suzuki 2013 elején kivonult a piacról, nem lehet pusztán elméleti lehetőségként kezelni a csődöt.
Ha hitelt adunk a 24/7 Wall St. elemzésének, az alábbi táblázatot elnézve pontosan egy tucat márkát fenyeget a bitó.
Csakhogy ezek jelentős része vagy prémium rétegmodelleket gyárt, vagy egy nagy konszern részeként esélye nyílhat a túlélésre – vagy már lezárta életét, mint a Suzuki. A listán függetlenként csak a Volvo és a Mitsubishi áll – a nagyságrendeket érzékeltetendő, a két márka az év első négy hónapjában összesen negyvenezer autót adott el az USA-ban, míg az első helyen álló Ford 785 ezret.
Márka |
Eladások
2013. Jan-Ápr.
|
Piaci részesedés
2013. Jan-Ápr.
|
Maserati | 753 | 0,02% |
Bentley | 781 | 0,02% |
Smart | 2860 | 0,06% |
Jaguar | 4726 | 0,1% |
Suzuki | 5946 | 0,1% |
Fiat | 13 511 | 0,3% |
Porsche | 13 682 | 0,3% |
Land Rover | 15 962 | 0,3% |
Mini | 19 841 | 0,4% |
Volvo | 19 571 | 0,4% |
Mitsubishi | 20 457 | 0,4% |
Scion | 22 074 | 0,4% |
(Adatforrás: goodcarbadcar.net)