Romain Grosjean ugyan gyors volt Monacóban, de a francia pilóta a régi formáját hozta, végig esett-kelt a hétvégén.
Már a csütörtöki edzésen odaverte az autót, szombat délelőtt is a korlátban fejezte be az utolsó gyakorlást, vasárnap a futamon pedig a Toro Rossó-s Daniel Ricciardót öklelte fel hátulról az alagút kijáratánál, amiért tízhelyes rajtbüntetést is kapott Kanadára.
A Lotus csapatfőnöke – egyben Grosjean menedzsere – Eric Boullier ugyan nem örült, de úgy véli, inkább csak egy rossz hétvégéről volt szó, még bízik a pilótájában:
„Csak meg kell tartania a tempót és vissza kell térnie az év eleji, kimért hozzáállásához. Leülünk, végigbeszéljük majd vele a hétvégét. De Monaco már csak ilyen. A tempója megvolt, azt láthattuk, ettől is frusztráló a dolog. A csütörtöki baleset nem segített, de előfordul az ilyesmi. A történet aztán még rosszabbra fordult szombat délelőtt. Úgy gondolom, Ricciardo is növelte benne a feszültséget, ugyanis miatta nem sikerült jó kört mennie a Q2-ben az időmérőn, a 13. rajthely pedig betetőzte a dolgot.”
„De azt hiszem, csak le kell nyugtatnunk, beszélgetünk majd egyet, amikor visszatérünk a gyárba. Nem aggódom a lelkiállapota miatt, a télen nagyszerű munkát végzett, kezelte a tavalyi problémákat, szerintem csak arról van szó, hogy időnként kicsit nekikeseredik, mert tudja, hogy gyors lehetne, jöhetnének a jó eredmények.”
„Bahreinben sikerült is neki, és Barcelonában is úton volt felé (mielőtt műszaki hiba miatt kiesett), szóval az a lényeg, hogy ne veszítse el a lendületét.”
A kérdésre, hogy felmerült-e, hogy Grosjeant a tartalékos Davide Valsecchire cseréljék, Boullier így válaszolt: „Még nem.”
Grosjean a verseny után egyébként nem volt túl bűnbánó, szerinte Ricciardo hibájából ütköztek.
„61 körön keresztül követtem, nagyon küszködött a hátsó gumijaival, szemcsésedett, nem volt már tapadása. Az alagútban közel voltam hozzá, és rosszul jártam, amikor váratlanul korán fékezett a pálya közepén.”
A 27 éves versenyző összességében nincs elkeseredve, úgy gondolja, Kanadában jó eredményre számíthat.
„Az idény első három versenye nehéz volt, mert nem tudtuk rám szabni az autót. Mostanra ezt megoldottuk, Bahrein jól is sikerült, a szimulációk szerint pedig 3. lehettem volna Barcelonában, de jött a műszaki hiba. Monacóban nem jött össze az időmérő, a 14 helyen haladva meg nem lehet sokat tenni. Egy kicsit sokszor találkoztam a korlátokkal, de az autón sokat sikerült javítani, sokkal kiszámíthatóbb. Kanada már jó lehet.”