A Renault június 11-én, Lyonban bemutatja megújult teherautóit, melyek teljesen átszabott formavilággal és frissített műszaki tartalommal kerülnek sorozatgyártásba. A nyár eleji premiert követően megszűnik a Magnum nyergesvontatók összeszerelése, helyét pedig egy új típus veszi át a modellpalettán. A mérnökök már három éve végleges formákkal dolgoznak, ugyanis az első fantáziarajzok már 2006-ban elkészültek.

„A régi időkben az iparosokat az általuk használt eszközök alapján minősítették, melyek segítségével  tudtak jó munkát végezni. Ezek az eszközök elsősorban a rendeltetésüknek megfelelő, funkcionális tervezésű darabok voltak, ám emellett szépek és értékesek is. Ezt a szellemet kívántuk mi is visszahozni az új Renault Trucks kínálat tervezésekor
” – jegyezte meg Hervé Bertrand, a formatervezői részleg igazgatója.

A szakember hozzátette, hogy a kamionok dizájnjának átdolgozásakor a személyautók világából is merítettek ötletet, de a tervezőket az 50-es évek motorkerékpárjainak dizájnja is megihlette. A mérnökök azonban többnyire olyan iparágakból és termékekből vettek át hasznos elképzeléseket, melyek a szó eredeti értelmében jelenítik meg a funkcionalitást. Az egyik példa a Leila-fényképezőgépek voltak, melyek letisztult formatervvel készültek.

Az új kínálat formatervezéséhez megfogalmazott műszaki specifikációkban fontos szerepet kapott a fogyasztás. A leghatékonyabb munkaeszköznek szánt teherautó esetében a formatervezés egy olyan fülke megtervezésében valósult meg, amelynek a lehető legkisebb a légellenállása. A cél érdekében a jellegzetes fehér Renault Trucks fülkét már a tervezés kezdetétől a 12 fokkal megdöntött A-oszloppal kalkulálták.

Az új fülkék megtervezésénél elsődleges szempont volt a légellenállás csökkentése

Az új fülkék megtervezésénél elsődleges szempont volt a légellenállás csökkentése

Az új fülkék megtervezésénél elsődleges szempont volt a légellenállás csökkentése

A kisebb fogyasztást szolgálják az oldalsó légterelő idomok és a fényszóróprofilok is. Az összes opcionális karosszériakiegészítőt szélcsatornában tesztelték, ennek alapján határozták meg, hogy gyártásba kerül-e, vagy elvetik a tervezett darabot. A fülkében két különálló részt alakítottak ki a vezetőtérnek és a sofőr pihenésének szánt területnek. A belső borításhoz elsősorban a fekete és a szürke különböző árnyalatait választották. A járművek belső világítása pedig fénydiódás megoldással készül majd.