Miután a múlt héten beszámoltunk az Audi A3 közelgő egyterű-variánsáról, a német Auto Test folyóirat értesülései szerint az A4-ből is tágas, átrendezhető belső terű modellváltozatot készül fejleszteni az Audi. 
Ez a Kínában forgalmazott, nyújtott tengelytávú modell padlólemezére épülne, és vetélytársaihoz hasonlóan inkább tágas csomagterű utazóautóként, mintsem praktikus családi mindenesként pozicionálná magát. 
Ahogy a 2016-re prognosztizált A4 Vario, az A5-ös széria (kupé 2015, kabrió 2016) és a 2014-ben színre lépő A4 szedán és Avant is feszesebb formákkal, szűkre szabott fényszórókkal, a far szélességét kihangsúlyozó, keskenyebb hátsó lámpatestekkel és a hátsó köténybe integrált kipufogókkal támadhat. 
A tengelytáv néhány centit nőhet, a tömeg várhatóan akár egy mázsával csökkenhet. 
Ami a motorokat illeti, az Auto Test értesülései szerint az 1,8-as motort felváltja a többszörösen díjnyertes 1.4 TSI (122, 180 LE). A részterhelésen kéthengeresként futó 1.4-es fölött a 2.0 TFSI 225 illetve 286 lóerős kivitele kap helyet, az S4 340 lóerős 3.0 V6-nak örvendhet. 
A dízeleknél nem várhatók ilyen drámai változások, a 2.0 TDI 122, 150 és 184 lóerővel kerül a palettára, a 3.0 V6 TDI 218 és 272 lóerőt teljesít. 
Megjelenhet ugyanakkor a Q5 hibrid hajtásláncán alapuló konnektoros hibrid hajtás az A4 szériában. A 2.0 TFSI, a nyolchengeres automata és a villanymotor egységét egy, a hátsó tengelyre szerelt, második villanymotor tenné teljessé, az e-quattro hajtáslánc rendszerteljesítménye elérheti a 360 lóerőt. 
A felszereltség terén head-up display és digitális műszerfal szerepel a jóslatok között.
Grafika: Auto Test