Melissa Ryan nagy sebességgel haladt az autópályán, amikor kézi váltós Golfjának motorja egyszer csak leállt. A hirtelen motorféktől az autó megtorpant, és hátulról belerohant egy kamion.
Ez két évvel ezelőtt volt, de a szerencsétlen haláleset ügyében a hatóságok most készülnek lezárni a nyomozást, és ezzel ismét publicitást nyert az ügy.
A hírek hallatán tucatnyi ausztrál VW-tulajdonos rohamozta meg a Volkswagen központját, hasonló, váratlan teljesítményvesztésről panaszkodva.
Az egyik elégedetlen autós, Diana Webster elmondta, hogy autója öt éven át hibátlanul működött, és egészen addig azt hitte, elszigetelt, egyszeri jelenség volt a motor leállása, amíg a hasonló problémákról szóló beszámolókról nem hallott.
Az autógyár képviselői szerint alighanem arról lehet szó, hogy a (dízel)motor vezérlése hibát észlel, és a minimális mobilitást jelentő vészüzemmódba kapcsolja a hajtásláncot – függetlenül az aktuális menetsebességtől -, ez azonban érthető módon nem vigasztalja az életveszélyes hibajelenséggel sújtott tulajdonosokat. A gyár a helyi jelentések szerint egyelőre elzárkózott a visszahívás gondolatától.
A Volkswagen a közelmúltban komoly presztízsveszteséget szenvedett el Kínában, ahol a nemzeti televízióban elhangzott feddés nyomán a DSG váltók hibája miatt közel 400 ezer autót kellett visszahívnia.