F1: Ecclestone a motorárakon háborog 1
F1: Ecclestone a motorárakon háborog 7

Bár már jó ideje visszafordíthatatlanul eldőlt, hogy 2014-től új, 1,6 literes V6-os turbómotorok váltják a Forma-1-ben a 2006 óta használt 2,4 literes V8-asokat, az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone nem tud megbarátkozni a reformmal.
Míg a 2007 óta befagyasztott fejlesztésű V8-asok nagyjából évi 8-12 millió euróból kijönnek a csapatok számára, az új fejlesztésű, komplex erőforrások másfél-kétszer annyiba kerülnek majd, ami igen komoly teher lesz a mezőny többsége számára.
2014-re a Ferrari, a Mercedes és a Renault gyárt majd új motorokat, az utóbbi cég csomagja lesz a legdrágább, 20-23 millió környékén. A 2015-ben visszatérő Honda a fejlesztési partnerség keretében ingyen szállít majd a McLarennek.
„Ott a veszély, hogyha a három gyártó közül valamelyik mellényúl az új motorral, akkor egy vagyon lesz a felzárkózás. És persze közben a többiek is fejlesztenek. Jelenleg minden simán megy. Persze nyilván mindhárom gyártó úgy gondolja, hogy az ő motorjuk jó lesz, de amikor beköszön a valóság, már késő lesz” – érvelt a váltás ellen Ecclestone Monacóban.
„Költségek persze mindig vannak, ez van, de ez (az új motorok bevezetése) felesleges költség, ugyanis tökéletesen jó volt az eddigi rendszer. Most mindenki elégedett, elégedett az F1 hangjával, a költségekkel, mindennel. A gyártók a mai motorokon még úgy is profitot tudnának termelni, ha 25  százalékkal olcsóbban adnák őket, mint amennyit az újakért kérnek majd” – magyarázta a kisember, aki ma újra tárgyal majd a Renaul-vezér Carlos Ghosnnal Monacóban.
A 2014-es átállás költségei egyébként még az igen jól eleresztett Red Bull főnökét, Christian Hornert is aggasztják, nem is beszélve a 6-7, komoly pénzügyi nehézségekkel küszködő kisebb alakulatról.
„Hatalmas változás lesz, talán a legnagyobb az elmúlt 25 évben. Pokoli drága dolog, főleg, hogy egyszerre próbáljuk fejleszteni az idei autót és a jövő évit – ezek a változások nem a legjobb időben jönnek a mezőny hátrébb lévő tagjai számára” – utalt arra Horner, hogy az F1 még cseppet sem jutott túl a pénzügyi válság hatásain, sőt az elmúlt egy-két évben gyűrűzött be igazán a dolog a sportágba.