A McLaren 2014 végén, 20 közös év után búcsút int a Mercedesnek, hiszen 2015-ben már a Forma-1-be visszatérő Honda motorjait használják majd.
„Nem kérdés, hogy egy kapcsolat lezárulásakor, legyen szó motorszállítóról vagy bárki másról, a viszony már nem olyan termékeny, mint kezdetben. De ez egy nagyon régi kapcsolat, a Mercedes jól ismer minket és mi is jól ismerjük őket” – mondta a McLaren sportigazgatója, Sam Michael.
„Amúgy sem volt (a váltás) akkora meglepetés a Mercedesnek, hiszen nagyon szoros a kapcsolatunk, tudtak róla, hogy ez is a lehetőségek között van” – tette hozzá.
„A McLaren jövő évi ellátása valóban nem túl kellemes helyzet. De bízom benne, hogy a McLaren tartja magát a szerződéshez, és nem ad át semmilyen adatot (a Hondának)” – ismerte el egy másik interjúban a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff.
2015-ben óriási kihívás vár majd a McLarenre és a Hondára, hiszen a japán gyártó egyéves lépéshátrányban érkezik az új, 1,6 literes turbós V6-osok érájába. Sam Michael nem is mer jósolni a versenyképességről: „Nem tudom, nagyon korai lenne még megtippelni, hol leszünk. Az biztos, hogy keveset ígérünk és inkább túlteljesítünk majd.”
A Honda belépését nehezíti majd, hogy nem tesztelhet előzetesen a McLarennel, csak a 2015-ös téli felkészülés alatt, 12-16 napon végeznek majd pályás munkát.
„A tesztekre vonatkozó szabályok az idei és a jövő évi autó használatát is tiltják, szóval a McLaren nem adhat majd a Hondának 2014-es kasztnit a teszteléshez. A 2014-ben még a 2013-as modellt sem adhatjuk nekik, ez a szabály” – szögezte le az ausztrál szakember.