Röviden – Citroen C3 Picasso 1,6 HDi | |
---|---|
Mi ez? |
Ötletes, formás, vidám egyterű kisautó alapokra |
Mit tud? | Kényelmes, praktikus, gazdaságos, jól felszerelt |
Mibe kerül? | Akciósan 3,2 millió az induló ár, a csúcsmodellnek számító tesztautó 5,2 millió |
Kinek jó? | Kisgyermekeseknek, praktikumot kedvelőknek |
Közel öt év annak, hogy az aranyos, de nem éppen kiemelkedő C3-as Citroënből bemutatták a Picasso kivitelt a Párizsi Autószalonon. Egyterűekből volt már bőven tapasztalata a gyártónak, amely azonnal érződött a kisautóra épített, alig négy méter hosszú modellen. Kiemelkedően praktikus részletek jellemezték máris a kezdetektől, amelyek mind-mind hozzájárultak a hétköznapi használhatósághoz.
Adatlap
Citroën C3 Picasso 1,6 HDi 115
Motor | 1560 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény | 115 LE |
Nyomaték | 270 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 11,9 sec |
Végsebesség | 184 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 4,6 l / 100 km |
Tavaly érte utol a modellfrissítés a C3 Picassot, amely még frissebb, még vidámabb külsőt hozott az átlagostól addig is jelentősen eltérő autónak. Igazán komoly változások ugyan nem történtek, inkább csak az ilyenkor kötelező elemek kerültek fel, mint az átformált első-hátsó lökhárítók és a LED-es nappali fény. Erősödött a tesztautónkba szerelt 1,6-os HDi is, amely kizárólag Exclusive felszereltség mellett választható, és így ezzel a paletta legdrágább választása. Mit tud a legdrágább a C3 Picasso?
Sokat tud
A C3 Picasso az az autó, amely kifejezetten meggyőző belülről, annak ellenére, hogy nem túl férfias, és könnyen találni néhány ergonómia hibát az utastérben. Ezen apróságok viszont nem befolyásolják a tényt, miszerint egy kifejezetten szerethető és minőségi benyomást keltő tárgyról van szó. Erős pozitívum a vidám, napsütötte belső, amely többek között a kétpilléres A-oszlopnak is köszönhető. Nemcsak látványos megoldás, de jól átláthatóvá is teszi a Citroënt, és kanyarodás közben is életmentő lehet gyalogosként az autó körül téblábolva. Persze, az óriási panorámatetőről sem illik elfeledkezni, ha már fényről esik szó.
A világos kárpit és a részben világos műszerfal fekete felső résszel kiválóan mutat, még most is abszolút modernnek hat, annak ellenére, hogy az egymás mellett elhelyezett apró kijelzők se nem szép színesek, se nem passzolnak egymáshoz színben. De legalább jól leolvashatók. A kilométeróra is az pedig az egymagában álló kijelzőn nappal szemben autózva átvilágít az elölről érkező fény, és félig beárnyékolja azt.
Az elérhetetlen távolságba került megtett távolságot nullázó gomb sem zavaró igazán, mivel nem mindennapi használatra való. A kormányoszlopra szerelt tempomat és rádióvezérlés abszolút kényelmes és logikusan használható, de szinte teljesen takarásban van. Azon sem csodálkoznék, ha valaki hónapokig nem venné észre, hogy ilyen extra is színesíti az alapfelszereltséget.
Kisautóról lévén szó modern vezetői asszisztensek után nem érdemes kutatni, van viszont navigációs rendszer és tolatókamera is. Utóbbi kifejezetten szép képet ad, még az oldalról érkezőket is jól látja, kár, hogy indítás után várni kell rá néhány másodpercet, így nem tudunk egy hirtelen elindulásnál ráhagyatkozni.
Pazar hátsó fertály
Ránézésre a hátsó sor maga a luxus. Van itt minden, mi szem-szájnak ingere. Kilátás felfelé, elhúzható árnyékoló háló, az első ülések háttámlájából kihajtható kis asztalka kapcsolható világítással. A fejtér pazar, az ülés is kényelmes. Az ajtók viszont kis szögben nyílnak, és lábteret sem igazán felnőtteknek méretezték, bár kisautóhoz mérten nem volna vészesen kicsi, ha az asztalka nem érne épp a térdünkbe.
Az osztott pad külön-külön sínen csúsztatható, és ezzel az alaphelyzetben 385 literes csomagtér máris 500 literesre bővíthető. A háttámlák síkba ledönthetők, ezzel még tovább növelhető a hely, de ha szörfdeszkát, karácsonyfát, vagy valami hasonló hosszúságú tárgyat szállítanánk, még az anyósülés támlája is előre buktatható.
Imáink meghallgatásra találtak, és az erős dízelt már hatfokozatú kézi válóval szerelik. Ez pontosabb, takarékosabb és sokkal jobban szerethető az öt sebességesnél. Kizárólag fürge városi közlekedésben sem jött ki 7 liternél magasabb érték az autónál, persze igazi előnnyel ez városon kívül jár, ahol nem okoz gondot 5 liter alá szorítani a fogyasztást.
Futómű téren meglepőt alakít a C3 Picasso, ugyanis a franciás lágyság egyáltalán nem jellemző rá. Csak az ülések puhák és süppedősek, a futómű kifejezetten feszes, billegést, oldaldőlést alig érezni. Messze a legfürgébb modellhez hűen kifejezetten könnyű vele tempósan autózni, jó a fordulóképessége, és a jól kézre eső váltó a korán érkező nyomatékkal karöltve könnyedén feledtetni az autó magasságát.
Citroën-szokás szerint akciós áron kínálják a C3 Picassót, amely a csúcsmodell esetében jelenleg 5,2 millió forint. Ez az árat egy 10 évesnél nem régebbi autóval még további 700 ezerrel csökkenthetjük a jelenleg futó beszámítási akció keretében.
A C3 Picasso és konkurensei | |
---|---|
Citroen C3 Picasso 1,6 HDi Exclusive (115 LE)* | 5 235 000 Ft |
Opel Meriva 1,7 DTC Design Edition II (110 LE) | 5 580 000 Ft |
Skoda Roomster Elegance 1,6 CR TDI (105 LE) | 5 459 640 Ft |
Kia Venga 1,6 CRDi TX (115LE) * | 4 749 000 Ft |
* akciós ár
Az alapfelszereltség pazar, de a tolatókamera és a navigációs rendszer még hiányzik – erre szerintünk megéri további 255 ezret áldozni. Tesztautónkat a 210 ezer forintos Black Pack csomag (17″-os felni, fekete karosszéria elemek) és a 155 ezer forintos panorámatető drágította további hatszázezer körüli összeggel.
Ezekkel együtt nagyjából a konkurensek árán mozog a C3 Picasso, de motorja valamelyest kiemeli a többiek közül. A többi apróságot vagy nem is szerelik ilyen teljesítményű dízellel, vagy rosszabb azok használati értéke.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|