Az osztrák posta leányvállalataként működő Trans-o-flex Hungary Kft. megbízásából végzett felmérést ismertetve az Ipsos Zrt. kutatásvezetője elmondta: az érintettek mindössze 16 százaléka kalkulált a júliustól bevezetendő e-útdíjjal, holott ennek ténye már a tervek készítésekor ismert volt. A megkérdezettek 45 százaléka nem tartja elfogadhatónak, ha a logisztikai szolgáltató áremelést kezdeményez az útdíj miatt.
A kft. ügyvezető igazgatója, Pesztericz Péter példaként említette, hogy a Budapest-Debrecen távolságon az autópályadíj jelenleg évi 310 ezer forint, a megtett úttal arányos díj viszont júliustól évi 11 millió forint lesz. Ezen túlmenően minden homályos még az e-útdíj bevezetése előtt egy hónappal, az illetékes Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól sem kap választ a kérdéseire a cég.
A Trans-o-flex gyűjtőfuvarozási rendszerben továbbít ügyfelei részére dokumentumokat, kereskedelmi árukat és egyéb küldeményeket. Tavalyi árbevétele 2 milliárd 767 millió forint volt, ami 16,8 százalékkal haladta meg a 2011. évit. A 96 teljes munkaidős alkalmazottal rendelkező cég napi 9 ezer küldeményt és 15 500 csomagot továbbít.