Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója azóta kicsit finomított az állásponton, azt mondta, több csapattal is felvették a kapcsolatot, ezek közül néhány igennel, mások nemmel feleltek a tesztlehetőségre. A Lotus és a Force India ugyanakkor nem tud ilyen ajánlatról.
„Megkérdezték tőlünk, hogy szeretnénk-e tesztelni? Nem” – jelentette ki Eric Boullier, a Lotus csapatfőnöke. Bob Fernley, a Force India helyettes csapatfőnöke szerint az igaz, hogy a téma szóba került a csapatszövetség (FOTA) legutóbbi ülésén, de hivatalos, írásos megkeresés végül nem futott be a csapathoz. „Én legalábbis nem emlékszem, hogy konkrétan megkérdeztek volna minket a lehetőségről” – nyilatkozta Fernley.
Noha hivatalosan csak a Red Bull és a Ferrari nyújtott be óvást a monacói felügyelőkhöz, a Lotus sem örül a fejleményeknek. „A mi álláspontunk, hogy van egy hatályos sportszabályzat, plusz egy csapatok közötti tesztegyezmény” – folytatta Boullier. „A Ferrari és a Red Bull óvott, szerintem ez az ügy kipattanása után felesleges volt. Meglátjuk, mi lesz belőle.”
Már tavaly tisztázták a teszttilalmat
A brit Autosport két, 2012 tavaszi e-mailhez is hozzájutott, amelyekből kiderül, hogy a Mercedes számára világos lehetett, hogy tilosban járt a múlt heti barcelonai gumiteszten.
A Pirelli még tavaly márciusban küldött levelet a csapatoknak, tájékoztatva őket arról, hogy az FIA-val kötött szerződésük értelmében 1000 km-s gumiteszt-keretük van, így várják a visszajelzést arról, ki szeretne élni a lehetőséggel.
Erre reagálva az FIA áprilisban küldött levelet a csapatok szervezetének, a FOTA-nak, amelyben világossá tette, hogy a privát tesztelés továbbra is kizárt:
„A szerződése értelmében a Pirellinek lehetősége van csapatonként 1000 km-nyi gumitesztelésre, feltéve, ha minden csapatot egyenlően kezelnek. A sportszabályzat azonban jelenleg nem ad lehetőséget az idény közbeni tesztelésre. A FOTA Charlie Whitinggal történt egyeztetését követően két lehetőség van a továbbiakra: 1) MINDEN csapat élni kíván a pirellis lehetőséggel – ekkor tájékoztatni kell az FIA-t, hogy módosíthassunk a sportszabályzaton, vagy 2) a tesztre az idényen kívül kerül sor (és akkor csak a csapatok tesztegyezménye érvényes rá).”