Mivel járjunk árvíz idején? A csónak sem rossz, de van jobb is!
Kétéltű autóból elég nagy a választék, be is mutattunk már többfélét ezek közül. Sőt, volt amelyiket ki is próbáltuk.
Kezdjük azzal, amelyikbe bárki beülhet, igaz, vezetni sajnos nem lehet. A RiverRide sárga buszát mindenki ismeri, gyakran látni a Dunán is úszva, vagy éppen partrakecmergés közben, a pesti rakparton. Árvíz idején hasznos járgánynak tűnik, bár nagy és nem is igazán fordulékony. Cserébe sokan beleférnek.
A részletek ide kattintva bújnak elő.
Szintén jól bírja a vizet ez az apró Panda is, amely igazi hosszútávúszó, legutóbb éppen Angliából úszott Franciaországba. Igaz, az üzemmódváltás a masszív úszógumiknak köszönhetően biztos nem megy egyik percről a másikra.
Részletek a vízi Pandáról itt.
Akinek van bő 30 milliója egy kétéltű járgányra, az vehet ennél földön, vízen egyaránt sportosabban mozgó típust is, amelyet 400 lóerős V8-as motor hajt. Mellesleg a színe sem rossz.
Részletek itt.
Az autószalonokon is fel feltűnnek vízben is használható darabok. Legutóbb éppen Genfben láttunk egy nagyobb gyűjteményt belőlük. Horgászoknak ideális akármelyikük, az elegáns Amphicar 770-től a dögös Rinspeed és a lavórszerű Croco-n keresztül a klasszikus Schwimmwagen-ig minden ott volt.
Videó és leírás itt olvasható róluk.
De találni a kínálatban vízálló teherautót is. Az Iveco Sealand alapja egy módosított Iveco Daily 4×4 alváz. A jármű mechanikus alkatrészeit nem változtatták meg, azonban annak érdekében, hogy vízi közlekedésre is alkalmas legyen, bizonyos módosítások elengedhetetlenek voltak. Ez elsősorban az alsó rész vízállóvá alakítását jelentette, amely köré egy acéllemezből készült hajótest került.
További kétéltű teherautók itt találhatóak.
Végül pedig a személyes kedvencem, a soros nyolchengeres benzinmotorral hajtott hatkerekű szörnyeteg, az Alvis Stalwart. Én egy ilyennel lennék a legboldogabb. Földön vízen egyaránt:
Végül pedig akinek nem úszik az autója, az ne erőltesse a vízre-szállást! Mert így járhat: