Miután a Sauber 2012 végén ejtette, a támogatóitól pedig nem tudott elég pénzt összekalapozni egy másik F1-es ülésre, Kobajasi Kamui a Ferrari versenyautó-részlegénél kapott menedéket és állást.
A japán pilóta a tartóssági világbajnokságon (WEC) képviseli az olasz márkát, de Maranellóban azért a Forma-1-es tapasztalatát sem hagyják veszni, július végén Moszkvában tart majd bemutatót, amire az olaszok 2010-es F1-es modelljével gyakorolt hétfőn a fioranói házi pályán.
„Először is nagy boldogságot éreztem” – mondta a tesztről. „Verseztem ez ellen az autó ellen, tudtam, hogy milyen gyors, szóval fontos volt, hogy tapasztalatokat szerezzek vele.”
„Utoljára a tavalyi brazil szezonzárón vezettem Forma-1-es autót, ma a WEC-ben megyek egy 485 Gt-vel, ami egészen más érzés. De nem volt nehéz visszarázódnom, mert régen is mindenféle autóval versenyeztem, hozzá vagyok szokva a változáshoz.”
„Nagyon jó lesz megint F1-est vezetni Moszkvában, ami számomra kettős debütálás lesz: egyrészt először vezetek majd nyilvánosan Ferrari F1-est, másrészt a városban is akkor járok majd először.”