Az Ecoride BE35 10,3 méter hosszú, alacsony belépésű, kompozit szerkezetű városi autóbusz, melyben 37 ülőhely és 31 állóhely áll az utasok rendelkezésére. A járműben található elektromos motor 150 kilowatt teljesítményű és legalább 650 newtonméter nyomaték leadására képes. Az autóbusz maximális sebessége kevesebb mint 100 kilométer/óra, átlagos sebessége pedig 35 kilométer/óra körül van.  
A busz befogadóképessége ugyan nem nagy, hiszen 37 ülőhely és 31 állóhely áll rendelkezésre, de azért egy pom-pom lánycsapat elfér benne
Az új buszok menetrendszerű forgalomban fognak közlekedni

Az új buszok menetrendszerű forgalomban fognak közlekedni

Az Ecoride sajátossága, hogy a motor és a vezérlőegységek a kocsitest hátsó részében, közvetlenül a padló alatt kaptak helyet. A megoldásnak köszönhetően az elektromos erőforrás a hátsó kerekekkel együtt kihúzható a vázszerkezetből. A jármű aljában, illetve tetején elhelyezett akkumulátorok töltésére szolgáló eszköz az autóbusz tetején található. 
A szóló kialakítású autóbuszok egy gyorstöltő-rendszerről üzemelnek majd és a hagyományos változatokhoz hasonlóan a helyi menetrendszerű utasszállításban vesznek részt. A járműveket két óránként kell majd tölteni, az ezzel járó idő viszont nem kerül többe 10 percnél. A töltőállomás teljesen automatizált, ami annyit jelent, hogy érzékeli az érkező járművet, felülről rácsatlakozik az autóbuszra és megkezdi annak töltését. Mindezt anélkül, hogy a vezetőnek kiszállna a járműből.
A busz befogadóképessége ugyan nem nagy, hiszen 37 ülőhely és 31 állóhely áll rendelkezésre, de azért egy pom-pom lánycsapat elfér benne

A busz befogadóképessége ugyan nem nagy, hiszen 37 ülőhely és 31 állóhely áll rendelkezésre, de azért egy pom-pom lánycsapat elfér benne

Az elektromos buszok gyártásával foglalkozó Proterrát egy magánszemély, Dale Hill alapította 2004-ben. Az amerikai cég jelenleg gyártott típusa az EcoRide BE35-ös, melyet Greenville-ben szerelnek össze. A cég jelenleg 120 főt foglalkoztat és évi 400 busz gyártására van kapacitása.