30 ezer sebességmérést végez a BKV évente a saját műszerével, amely százával buktatja le a száguldozó busz-, villamos-, és trolivezetőket. Érdekes, hogy a BRFK traffipaxai nem kapják le őket.
Az adatok szerint bár jelentősen, 107-ről 124 milliárdra növekszik az értékesítés nettó árbevétele a tervek szerint, az üzemi tevékenység eredménye így is 4 milliárd forintos veszteség lehet, és a mérleget rontja a pénzügyi műveletek 4,7 milliárdos vesztesége is.

A BKV létszáma a 2012-eshez képest a tervek szerint 2013-ban nem változik jelentősen, 294 fővel 11 141 főre csökken a teljes munkaidős létszám, személyi jellegű ráfordításra 56,6 milliárd forintot terveznek, amely már tartalmazza a 3 százalékos béremelést.
   
Fejlesztésre, beruházásra 8,6 milliárd forintot szánnak, de az előterjesztés megjegyzi, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) több, uniós finanszírozású villamosfejlesztési projektet is indított, és az infrastruktúra és a járművek a BKV tulajdonába kerülnek.

Az előterjesztés szerint a BKV 2013-as tervezett gazdálkodása már az üzemi eredmény szintjén is jelentősen veszteségessé válik, ha nem kap az eddiginél több forrást, gazdasági pozíciója jelentősen romlani fog, és a helyzetet súlyosbítják a pénzügyi terhek.

Forrás: MTI