Év eleji ráncfelvarrásával töretlenül népszerű a Peugeot elegáns, mégis kellően sportos kupéja. A kínálatból azonban nagyon hiányzik egy igazán kiélezett verzió, ezért a franciák eredeti terveikkel összhangban sorozatgyártásba veszik a tavaly szeptemberben bemutatott RCZ R tanulmányt (képeinken). 

Az autó kívülről egyedi kerekeiről és az automatikusan előbújó légterelőt kiváltó, fix hátsó szárnyról ismerszik meg. A tanulmányautón ezüst helyett rézszínűre festett tetőkeret szintén jól állna neki, nem látunk okot arra, hogy ne férjen bele a költségvetésbe ez a különleges stíluselem. 
Küszöbön a Peugeot csúcs-kupéja 1
Küszöbön a Peugeot csúcs-kupéja 13
Az autót a megszokott, 1,6 literes turbómotor 260 lóerőre felhúzott változata hajtja. Ez nem csupán a fajlagos teljesítmény terén jelent új csúcsot, de a Peugeot valaha gyártott legerősebb utcai modelljévé teszi az autót, amelynek fogyasztása ugyanakkor – nyilván a 260 lóerőt egyáltalán ki nem aknázva – szerény marad, az átlagos CO2-kibocsátás csupán 155 g/km. 
A nagyobb teljesítményt átdolgozott sportfutómű és részlegesen önzáró Torsen differenciálmű segít az útra vinni; összkerékhajtásról nincs szó. Az RCZ R júliusban, a Goodwoodi Sebesség Fesztiválon tartja világpremierjét.