Röviden – FIAT Linea | |
---|---|
Mi ez? | 2007 óta létező, de az idei évre felfrissített kis limuzin,a Punto műszaki alapjain. Az átdolgozás óta csak a 95 lóerős dízelmotorral kapható. |
Mit tud? | Tisztességesen kiszolgálni egy reális elvárásokkal rendelkező családot. |
Mibe kerül? | A légkondi nélküli Pop listaára 4,2 millió Ft, a tesztelt, klímás Easy-é 4 540 000 Ft. De az Easy megvehető akcióban 3 490 000, egyes szalonokban akár 2 990 000 forintért. |
Kinek jó? | Belátó családapáknak, akik felmérik, hogy inkább legyen szerényebb az autó, de több helyre jussanak el benne a családdal. |
Adatlap
FIAT Linea 1,3 Mjet 16V Easy
Motor | 1248 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény | 90 LE |
Nyomaték | 200 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 13,8 sec |
Végsebesség | 170 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 4,9 l / 100 km |
Ahogy szigorodnak az emissziós előírások, egyre több olcsó autóból tűnik el a dízelmotor, mert aránytalanul drágák volnának a normát kisebb ráfordítással teljesítő benzinesekhez képest. Van azonban egy jutányos típus, amely kizárólag dízelmotorral kapható. A modellfrissítés óta a FIAT Lineából csak a dízel szerepel az árlistán, alapesetben sem túl magas összegért, tényleges akciós árát látva pedig annyira olcsón, hogy öngyulladós motorral ennyiért egyedül Dacia Logant vehetünk, jóval kisebb teljesítménnyel és gyérebb felszereltséggel.
Limuzin a Puntóból
Dacára az akcióban 3,2 milliós alapárnak, a Linea utastere nem hat olcsónak. Minden kapaszkodója csillapítottan tér vissza alaphelyzetébe, a kormánya tengelyirányban is állítható, a műszerfalat megszépíti a világos szövetbetét és hátul van kartámasz. Bár a kartámlát éles és barátságtalan műanyagperemmel kell kihajtani a támlából.
Elöl kicsit magas az üléshelyzet, de inkább a barátságtalanul műanyag kárpit és közepes kényelmű ülés zavart. Városban furcsa, hogy a kar meghúzására még ma sem villog hármat vagy legalább ötöt az index, mint a Puntóban.
Jó bele ez a motor
Elsőre megszokást igényel a gázpedál igen hosszú útja. Az autó nem olyan lomha, mint amilyennek tűnik, egyszerűen messzebbre kell kinyújtani a jobb lábat. Az előd siralmasan gyenge volt alacsony fordulaton, amit részben sikerült kikúrálni.
FIAT Linea, Peugeot 301, Renault Fluence, SEAT Toledo összehasonlító tesztünkért kattintsatok ide!
Sajnos az imbolygó úttartás változatlan maradt. Nem mintha a törzsközönség a motorosokat akarná külső íven előzni a Fellegvár felé, de a Linea bizonytalanul mozog, ha épp nem szélcsendben gurulunk tükörsima úton.
A FIAT Linea és dízelmotoros konkurensei, listaáron | |
---|---|
Chevrolet Aveo 1,3 LT+ (95 LE) | 4 160 000 Ft |
Dacia Logan 1,5 dCi Arctic (90 LE) | 3 090 000 Ft |
FIAT Linea Easy 1,3 Mjet (95 LE) | 4 540 000 Ft (akciósan 3-3,5 milió Ft) |
Peugeot 301 1,6 HDi Active (92 LE) | 4 180 000 Ft |
Renault Fluence 1,5 dCi Expression (90 LE) | 4 490 000 Ft |
SEAT Toledo 1,6 TDI Reference* (105 LE) | 5 157 380 Ft |
*A légkondicionáló felárával
Pontatlan kormányzásával, megbillenő karosszériájával oldalszélben fárasztó terelgetni az autót, főleg, ha kamionok mellett kell elhaladni. A lágy rugózás ellenére a futómű nem különösebben kényelmes, de a magas oldalfalú gumikkal megfelelően nyeli az úthibákat. A dízelmotor folyamatosan jelen van az utastérben, de némi önmérséklettel megtalálható az a sebesség, amivel a Lineában már haladunk, de még nem hangoskodik a motor.
Alaposan kipróbáltuk az autót, 1800 kilométert tettünk meg vele, 5,6 liter/100 kilométer fogyasztással. Ez az eredmény abszolút értékben kedvező, de a nagyobbrészt 110-120-as autópálya tempóhoz és az elenyésző légkondizáshoz mérten legfeljebb átlagos. Az aprócska motor azért nem tud még takarékosabb lenni, mert elég magas fordulaton jár. 130-nál 3000-et mutat a fordulatszámmérő ötödikben és ha normálisan akarunk haladni, viszonylag mélyre kell nyomni a gázt.
Akciós áron, egymilliós kedvezménnyel a Linea 3,5 millió forintba kerül. Ez az ár a tesztelt Easy kivitelre vonatkozik, amelyben sok extra jár felár nélkül. A középső felszereltséggel széria a légkondicionáló, a motoros tükörállítás, állítható az ülés magassága és a látványnak használ a fényezett tükörház és kilincs.
A FIAT-ok nagy előnye, hogy kedvező összegekért egyesével megvehetők a nekünk fontos extrák. Például a kormányról vezérelhető rádió nagyon tud hiányozni, ha egyszer már volt az embernek és itt 15 ezer forintért adják.
Még jobb a Blue&Me csomag Bluetooth-kihangosítással, USB-nyílással és az említett multifunkciós kormánnyal 60 ezer forintért. Családi autóban kötelező tétel az első oldallégzsák és a függönylégzsák, szintén 60-60 ezer forintért.
Egyes márkakereskedésekben a központi engedménynél nagyobb kedvezmény is elérhető, így a dízel limuzin a cikk írásakor 2 990 000 forintért is megvehető. Árán kívül fontos érv mellette az öt év/100 000 kilométeres garancia is. Hibái ellenére a Linea ezért a pénzért kiváló ellenértéket nyújt, egy átlagos család biztosan elégedett lesz vele. Talán még boldog is.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|