A Bentley 68 év kihagyás után, 2001-ben tért vissza Le Mans-ba, hogy megpróbálja legyőzni a kor érinthetetlen bajnokát, az Audit. Ez a háromévesre tervezett versenyprogram utolsó futamán, 2003-ban sikerült is, ám eztán a zárt pilótafülkés Bentley Speed 8 nem gördült ki többet a pályára. 

Most, pontosan tíz évvel később ismét versenyautóval készül előrukkolni a Volkswagen-csoport nagy hagyományú márkája. 
A Continental GT3 alapjait a tavaly ősszel, Párizsban bemutatott tanulmányautó adja, a cél viszont ezúttal nem feltétlenül egy gyári csapat felszerelése, inkább a rendkívül tehetős privát versenyzőknek szeretnének valami nagyon különlegeset nyújtani. 
Egy verseny-Bentley önmagában is feltűnő persze, de nem árt, ha ütőképes is, ezért a fejlesztők, akik korábban a WRC világában kamatoztatták szaktudásukat, a Continental GT minden porcikáját górcső alá vették, és a konkrét küldetésre méretezték. 
Az utcai autó brutális, de nehéz W12-es motorját például a korábbi hírekkel összhangban a VW-csoport Győrött készülő, négyliteres ikerturbós V8-asával váltják ki – ez utcai kivitelében 507 lóerőt és 660 Nm-t tud. Hatfokozatú, szekvenciális versenyváltó viszi tovább (vélhetően változatlanul mindkét tengelyre) az erőt. 
A teljesítmény optimális kiaknázásáról kettős keresztlengőkaros felfüggesztések, négy irányban állítható lengéscsillapítók és versenyfékek gondoskodnak, és hogy ne vesszen kárba az energia, a mérnökök állítólag több mint ezer kilogrammal csökkentették az autó alaphangon 2,3 tonnás tömegét. 
Ez persze drasztikus beavatkozást követelt meg – kitépték a teljes elektromos hálózatot, a hangszigetelő üvegezést, de a míves megmunkálású, trezor súlyosságú ajtókat is pillekönnyű, vékony versenyfedelekre cserélték, amelyek nyolcadát nyomják csupán az eredetieknek. 
Az eredeti váz merevségét bukókerettel duplázták meg. Minden nyílászáró szénszálas kompozitból készül
Frankenstein motorja: egyelőre laboratóriumban tesztelik a 4.0 V8-ast

Frankenstein motorja: egyelőre laboratóriumban tesztelik a 4.0 V8-ast

Igénytelenül persze nem lehet Bentley-t építeni, ezért a karbonhéjas versenyülést, a kormányt és az ajtóbehúzót ugyanolyan aprólékos munkával vonták be a legfinomabb bőrrel, mint amit a márka típusaitól megszokhattunk. 
Nem véletlenül hallgatunk a műszaki adatokról: a Bentley még csak most kezdi meg az autó végső tesztprogramját, azelőtt pedig dőreség volna bármit is közzétenni róla. Úgyhogy türelem, hamarosan megvannak a számok, beleértve azt is, mennyiből jön ki egy évad a mezőny legpatinásabb versenyautójával.