Furcsa helyzetben vannak most a Forma-1-es csapatok, mert hiába jönnek újabb és újabb szponzorok a sorozatba, még több pénzre van szükségük. Ennek oka, hogy a jövőre érkező V6-os turbómotorokért 18 millió fontot (6,2 milliárd forint) kell fizetni, míg az idei V8-asok évi 6-10 millióba kerülnek csupán.

„A szponzorpiac most egész jó, egy csomó nagy név érkezett. Beszállt a UPS, a Rolex, és a Burn márkával a Coca-Cola, szóval nagy a pörgés” – nyilatkozta a gazdasági szakértő Zak Brown, a Just Marketing alapítója és vezérigazgatója.

„De az F1 történetében még soha nem jött annyi pénz a szponzoroktól, hogy az mindenkit boldoggá tegyen. Nagy a nyomás a csapatokon, hogy még több pénzt szedjenek össze, de ez nem könnyű feladat. Ami a mostani helyzetben különösen jó, hogy olyan márkák érkeztek, amelyek sok fogyasztót tudnak megmozgatni, a NASCAR-t is részben ez tette sikeressé.”

„Sportszponzorációban az F1 a vezető, nem nagyon lehet más módon egyszerre 200 országban megjelenni. A hagyományos csatornák igénybe vételével ez nagyon drága mulatság lenne, szóval az F1-es szponzoráció nem is olyan költséges, mint amilyennek tűnik.”

Brown szerint nem nagy gond, hogy jelenleg nincs aláírt Concorde Agreement, mert enélkül is minden nagyon flottul megy. „Csak akkor lesz rá igazán szükség, ha tőzsdére megy az F1, mert a befektetőknek kelleni fog. Olyan nagyon nem sürgős ez a dolog.”

Főleg, hogy a CVC társalapítója és társelnöke, Donald Mackenzie szerint elképzelhető, hogy újabb egy évet csúszik a tőzsdei bevezetés.