Röviden – Mercedes-Benz CLA 220 CDI AMG |
Mi ez? |
Kompakt kupé-limuzin, óriási csillaggal az orrán |
Mit tud? |
Jól néz ki és tulajdonképpen nagyon kellemes vele a hétköznapi élet |
Mibe kerül? |
A tesztelt verzió 15,4 millió forintba kerül |
Kinek jó? |
Aki beleszeretett a formába és takarékosan akar autózni egy AMG-szettes Mercivel |
Tetszik? Az AMG-felni is? A dízelmotor takarékossága is? Az automata váltó komfortja is? A sportfutómű is? És ez így együtt? És ez így együtt – 15,4 millióért?
Lenyűgözően értelmetlen, és felháborítóan jól néz ki az AMG-optikás 220 CDI motors CLA. Komótos dízellel, régivágású automatával egyáltalán nem sportos, hiába néz úgy ki, ráadásul túl drága is, de valahogy mégis egy fenejó autó
Lenyűgözően értelmetlen, és felháborítóan jól néz ki az AMG-optikás 220 CDI motors CLA. Komótos dízellel, régivágású automatával egyáltalán nem sportos, hiába néz úgy ki, ráadásul túl drága is, de valahogy mégis egy fenejó autó
Fotó megosztása:
Ezt az orrot be kéne keretezni és felakasztani a nappaliban, olyan művészien tökéletes. Egyszerre idézi a kortárs nagytesókat (SL, SLS) és a történelmi modelleket (190SL, Gullwing)
Ezt az orrot be kéne keretezni és felakasztani a nappaliban, olyan művészien tökéletes. Egyszerre idézi a kortárs nagytesókat (SL, SLS) és a történelmi modelleket (190SL, Gullwing)
Fotó megosztása:
A /40-es, 18-as AMG felnik hatásosan öltöztetik az amúgy sem érdektelen CLA-t
A /40-es, 18-as AMG felnik hatásosan öltöztetik az amúgy sem érdektelen CLA-t
Fotó megosztása:
Agresszíven harap az útba - legalábbis hat hengert várnánk egy ilyen orr mögé. Pedig csak négy van, az is mind dízel
Agresszíven harap az útba - legalábbis hat hengert várnánk egy ilyen orr mögé. Pedig csak négy van, az is mind dízel
Fotó megosztása:
Idén 60 ezer darab gördül le majd a kecskeméti gyárszalagról ebből a vonzó pofából
Idén 60 ezer darab gördül le majd a kecskeméti gyárszalagról ebből a vonzó pofából
Fotó megosztása:
A CLA bizonyos szögekből néha kifejezetten idétlenül bír kinézni, de az orra mindig elegáns, gonosz, szép
A CLA bizonyos szögekből néha kifejezetten idétlenül bír kinézni, de az orra mindig elegáns, gonosz, szép
Fotó megosztása:
Pitbullokon villogó szegecses nyakörvet idéz fel a tudatalattiban a fémpöttyökkel vakító AMG-hűtőrács
Pitbullokon villogó szegecses nyakörvet idéz fel a tudatalattiban a fémpöttyökkel vakító AMG-hűtőrács
Fotó megosztása:
A menetjelző messziről mutatja, mi érkezik
A menetjelző messziről mutatja, mi érkezik
Fotó megosztása:
Egy kis piros harci szín a fényszóróban - eszméletlen, mennyire részletgazdag a dizájn
Egy kis piros harci szín a fényszóróban - eszméletlen, mennyire részletgazdag a dizájn
Fotó megosztása:
A reflektorkapcsoló automatikus, a Mercedes világításkapcsolójához soha nem kell hozzányúlni
A reflektorkapcsoló automatikus, a Mercedes világításkapcsolójához soha nem kell hozzányúlni
Fotó megosztása:
CLS-formák kicsiben
CLS-formák kicsiben
Fotó megosztása:
Minden pici részlet remek: a hátsó kis kopoltyú a fékről kilépő léevegőnek már-már DTM-hangulatot ad a CLA-nak
Minden pici részlet remek: a hátsó kis kopoltyú a fékről kilépő léevegőnek már-már DTM-hangulatot ad a CLA-nak
Fotó megosztása:
Az izgalmas, élő forma mellé 0,23-as alaktényező jár, így a fogyasztás nagy tempónál meglepően csekély
Az izgalmas, élő forma mellé 0,23-as alaktényező jár, így a fogyasztás nagy tempónál meglepően csekély
Fotó megosztása:
A CLS vizuális effektjei, egy számmal kisebb méretben
A CLS vizuális effektjei, egy számmal kisebb méretben
Fotó megosztása:
Sallangmentes, jellegzetesen mercis, mégis különleges a far
Sallangmentes, jellegzetesen mercis, mégis különleges a far
Fotó megosztása:
A keret nélküli ablakok sokat adnak a kupéhangulathoz. Kár a hátsó kis háromszögekért, amiket nem lehet lehúzni
A keret nélküli ablakok sokat adnak a kupéhangulathoz. Kár a hátsó kis háromszögekért, amiket nem lehet lehúzni
Fotó megosztása:
A csapott, kupés tetővonal miatt a napfénytetőnek ki kell támaszkodni a tetősíkból. Ilyenkor nincs meg a 0,23-as cW
A csapott, kupés tetővonal miatt a napfénytetőnek ki kell támaszkodni a tetősíkból. Ilyenkor nincs meg a 0,23-as cW
Fotó megosztása:
A belső telitalálat a kerek, archaizáló szellőzőrostélyokkal. A fix képernyő megtöri a harmóniát, vastag keretével, darabos felbontásával mintha direkt azért tervezték volna ilyenre, hogy legyen min bosszankodni az újságíróknak
A belső telitalálat a kerek, archaizáló szellőzőrostélyokkal. A fix képernyő megtöri a harmóniát, vastag keretével, darabos felbontásával mintha direkt azért tervezték volna ilyenre, hogy legyen min bosszankodni az újságíróknak
Fotó megosztása:
Nagyon mercis, nagyon látványos, és még az ergonómia is jó, pár apró, szokásos Mercedes-hülyeséggel
Nagyon mercis, nagyon látványos, és még az ergonómia is jó, pár apró, szokásos Mercedes-hülyeséggel
Fotó megosztása:
Szebb mint jó: az új Audik szintén kerek szellőzői finomabban működnek
Szebb mint jó: az új Audik szintén kerek szellőzői finomabban működnek
Fotó megosztása:
Művésziek a formák, ívek, idomok, a kidolgozás pedig hamisítatlan, gránitszerű német prémium. Ez nem az a gránit, amiből az alkotmányunk van
Művésziek a formák, ívek, idomok, a kidolgozás pedig hamisítatlan, gránitszerű német prémium. Ez nem az a gránit, amiből az alkotmányunk van
Fotó megosztása:
Előre, hátra, sehova - a kormány mögötti fülekkel pedig kézzel kapcsolgathatjuk a dupla kuplungos robotváltót
Előre, hátra, sehova - a kormány mögötti fülekkel pedig kézzel kapcsolgathatjuk a dupla kuplungos robotváltót
Fotó megosztása:
Az órák közötti kijelző látványos ábrákkal informál
Az órák közötti kijelző látványos ábrákkal informál
Fotó megosztása:
Az órák közötti kijelző látványos ábrákkal informál
Az órák közötti kijelző látványos ábrákkal informál
Fotó megosztása:
Vegyes üzemben 6,3 litert evett, mérsékelten haladós stílusban vezetve. A számítógépen három decivel kisebb érték látszott, tehát a tankolás-nullázás utáni klímás városi menetben - ezt mutatja most a kijelző - is el lehet járni vele 7 liter alatt
Vegyes üzemben 6,3 litert evett, mérsékelten haladós stílusban vezetve. A számítógépen három decivel kisebb érték látszott, tehát a tankolás-nullázás utáni klímás városi menetben - ezt mutatja most a kijelző - is el lehet járni vele 7 liter alatt
Fotó megosztása:
Az órák közötti kijelző látványos ábrákkal informál
Az órák közötti kijelző látványos ábrákkal informál
Fotó megosztása:
A Becker navi nem rossz, de ez a grafika 2013-ban a Mercik és Audik műszereinek fényében elég halovány
A Becker navi nem rossz, de ez a grafika 2013-ban a Mercik és Audik műszereinek fényében elég halovány
Fotó megosztása:
A tolatókamera képe kijelöli a kormányszögtől függően várható útvonalat is
A tolatókamera képe kijelöli a kormányszögtől függően várható útvonalat is
Fotó megosztása:
15 milliós autónál (a CLA 220 CDI alapára is nyolc millió feletti) ne várjunk már automata klímát, nem igaz? az még további kétszázezer
15 milliós autónál (a CLA 220 CDI alapára is nyolc millió feletti) ne várjunk már automata klímát, nem igaz? az még további kétszázezer
Fotó megosztása:
A piros cérnás AMG-beltér része a sportülés
A piros cérnás AMG-beltér része a sportülés
Fotó megosztása:
A váltókar nagyobb Mercedeseknél szokásos módon a kormányoszlopra került
A váltókar nagyobb Mercedeseknél szokásos módon a kormányoszlopra került
Fotó megosztása:
Újra és újra ámulatba ejtett praktikumával a CLA: minden apróságot el lehet rekkenteni valahol az utastérben
Újra és újra ámulatba ejtett praktikumával a CLA: minden apróságot el lehet rekkenteni valahol az utastérben
Fotó megosztása:
Megvilágított küszöb, AMG-szőnyeg
Megvilágított küszöb, AMG-szőnyeg
Fotó megosztása:
Imádom, hogy nem ormótlankodik egy teljesen felesleges váltóbot az ülések közti lágy íven
Imádom, hogy nem ormótlankodik egy teljesen felesleges váltóbot az ülések közti lágy íven
Fotó megosztása:
A kilincs előtti nagy vakfolton kéne lenni az ülésállító kapcsolóinak, de 15 millióért ebben a Merciben még kézzel kell állítani a széket
A kilincs előtti nagy vakfolton kéne lenni az ülésállító kapcsolóinak, de 15 millióért ebben a Merciben még kézzel kell állítani a széket
Fotó megosztása:
Az integrálülés látványos, de magasabbaknak nem kényelmes
Az integrálülés látványos, de magasabbaknak nem kényelmes
Fotó megosztása:
Hátul 180 centiig elég a fej- és a lábtér
Hátul 180 centiig elég a fej- és a lábtér
Fotó megosztása:
Ehhez a formához fizikai képtelenség a 470 literes csomagtér, de a Mercedes valahogy megcsinálta
Ehhez a formához fizikai képtelenség a 470 literes csomagtér, de a Mercedes valahogy megcsinálta
Fotó megosztása:
Apró figyelmesség a csomagtartóban
Apró figyelmesség a csomagtartóban
Fotó megosztása:
Nincs az a motor rossz helyen? De igen: elsőkerékhajtás, keresztmotor, ezért nem szimmetrikus a motortér
Nincs az a motor rossz helyen? De igen: elsőkerékhajtás, keresztmotor, ezért nem szimmetrikus a motortér
Fotó megosztása:
A rafinált ablaktörlő-mechanika segít jobban beletörölni a jobb lapátnak a felső sarokba
A rafinált ablaktörlő-mechanika segít jobban beletörölni a jobb lapátnak a felső sarokba
Fotó megosztása:
Gyönyörű, sportos, elegáns négyajtós Mercedes. Ezt annyira jól adja elő, hogy az ember már nem is bánja a kijózanító valóságot: ez a Merci a rossz végén hajt!
Gyönyörű, sportos, elegáns négyajtós Mercedes. Ezt annyira jól adja elő, hogy az ember már nem is bánja a kijózanító valóságot: ez a Merci a rossz végén hajt!
Fotó megosztása:
Lenyűgözően értelmetlen, és felháborítóan jól néz ki az AMG-optikás 220 CDI motors CLA. Komótos dízellel, régivágású automatával egyáltalán nem sportos, hiába néz úgy ki, ráadásul túl drága is, de valahogy mégis egy fenejó autó
Tetszik a csillag és a keret nélküli ablakok, a gyönyörű AMG-hűtőmaszk annyira, hogy ne érezzük égbekiáltó pofátlanságnak a 200 ezres további felárat az automata klímáért, 2013-ban? (A legolcsóbb Toyota Corolla alapáron automata klímával érkezik.) Tetszik a különleges, látványos, ráadásul hihetetlenül áramvonalas (cW=0,23) forma annyira, hogy feledtesse: négyajtós Mercedeshez méltatlan módon elsőkerék-hajtás van alatta?
A választ mindenki megfogalmazhatja magának, mindenesetre egyhetes együttélésünk után az én válaszom – számomra is meglepő módon – IGEN!
A német prémiumgyártós faszariság (hátsó kartámasz felára az autón: 52 ezer forint) és a botrányos keresztmotor-fronthajtás dacára a Mercedes-Benz CLA eleve egy nagyon menő, a csillaghoz méltó műszaki tartalmú és minőségű, klasszikus Merci-értékeket hordozó, mégis aktuális és persze látványos, izgalmas autó. (Amit itthon még jobban szeret a közönség, hiszen Kecskeméten készül.)
Gyönyörű, sportos, elegáns négyajtós Mercedes. Ezt annyira jól adja elő, hogy az ember már nem is bánja a kijózanító valóságot: ez a Merci a rossz végén hajt!
A CLA Mercedes formájáról, akár a külsőt, akár a belsőt tekintjük, több okból sem szeretnék itt hosszú himnuszt írni. Egyrészt, mert a CLS eleganciáját másfél számmal kisebben remekül leutánzó CLA-t számos cikkben méltattuk már,
miniszterelnök-lesős gyárlátogatástól
szpotbemutatón át
benzines tesztig – ennyi ingyenreklám sok lesz már a Mercedesnek.
Másrészt pedig ugye ez egy német autó, ráadásul német prémiumautó, tehát pont olyan, amilyennek a kedves vevő, vagy esetünkben a sajtóflottát összeállító PR-menedzser megrendeli. A hűtőmaszk színrefújt lamellái (28 000), a polírezüstös fényezés (202 000), a fóliázott hátsó üvegek (68 000) sokat adnak hozzá az összképhez, de nem mondható el, hogy az alapáras, bő nyolcmilás CLA is pont ilyen látványos lesz, mint ez a majd’ kétszer annyiba kerülő darab.
Az elektronikus extrákról is csak annyit érdemes mondani, hogy a Mercedes CLA-hoz a legtöbb modern extra rendelhető, ha kifizeti az árát a vevő, és minden jól működik, a Harman-Kardon audiorendszertől (208 000) a tolatókameráig. Na jó, egy kicsit bicskanyitogató túlzás „sávtartó automatiká”-nak titulálni a felfestés érintésekor a kormányt rezgető vibramotort, hiszen vannak autók, amelyek valóban a sávban tartják a kocsit aktív kormányzással (például a VW vagy a Lexus számos modellje, felárért, persze). De mondjuk az intelligens világítás a reflektort is automatikusan kapcsolgató kamerás figyelőrendszerrel remekül bevált, 441 ezerért.
Nagyon mercis, nagyon látványos, és még az ergonómia is jó, pár apró, szokásos Mercedes-hülyeséggel
A CLA egyetlen megemlíthető pici hibája viszont az elektronikához kapcsolódik. A vastag keretes, kis képernyős Becker multimédia-kijelző méltatlan a márkához. Olyan csúnya, annyira kilóg az összképből, hogy arra gyanakszunk, direkt újságíró-feszültségkisütő villámhárítónak tették a CLA-ba.
Adatlap
Mercedes-Benz CLA 220CDI – 2013
Motor |
2143 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény |
170 LE |
Nyomaték |
350 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
8,2 sec |
Végsebesség |
230 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
4,5 l / 100 km |
Van ehhez a remekbeszabott dizájnhoz nyomatékos-takarékos dízelmotor és nyomatékos-erős turbós benzinmotor is, mindenféle színben kapható, 8,34 millió forint az alapára, ami méretéhez képest nem kevés, de a keret nélküli ablakkal és a hatalmas csillaggal az orrán valahol érthető. Ez az autó, bár sokkal kisebb, mint egy C, E vagy S limuzin, érezhetően egy picit sem taxinak, szállodai vagy állami autónak készült, hanem stílusos pénzvillogtatónak azok számára, akik nem igénylik a CLS nagyobb méreteit, igénylik ellenben a négy ajtó, a négy ülőhely és a lehetetlenül tágas, 470 literes csomagtér meglétét. És szeretnek vezetni. Mert a CLA-t vezetni jó, még ezt a CLA-t is.
Amíg az ember bele nem ül, nehezen hiszi el ezt. Hogy lenne már jó, keresztmotorral, ráadásul négyhengeres dízellel, fronthajtással – egy Mercedes? Biztos kényelmetlen az AMG sportfutóműves ültetés miatt, biztos túlszervózott a kormányzása a Mercedes-csillag miatt, biztos lomha az automata váltó miatt. De nem, nem és nem.
A /40-es gumik dacára a CLA egész komfortos volt még a tragikus állapotú hazai utakon is – miközben agilisen, harapósan, félelmetes közvetlenséggel fordul. Mintha az agyunkból kapná a jelet a kormánymű. Én szeretem a nagyobb Merci limuzinok kormányzását is, pont a nagyvonalú, amerikaias rásegítés okán – de ez a feszes, direkt Mercedes is tetszett.
Újra és újra ámulatba ejtett praktikumával a CLA: minden apróságot el lehet rekkenteni valahol az utastérben
Az automata váltó pedig nem hagyományos automata, hanem a 7G DCT nevű duplakuplungos robotváltó, ami a kormány mögötti fülekkel is vezérelhető. A Mercedesnél zseniális módon sikerült megoldani a finom alapjárati kúszást és a kényelmes, lágy váltásokat is ezzel a szerkezettel, de ha sportosabban állunk az autózáshoz, a fülekkel olyan gyorsan kapcsolgathatunk, hogy nem is nagyon hiányzik a harmadik pedál.
A váltó választókarja a nagyobb Mercedeseknél szokásos módon a kormányoszlopra került egy elektronikus bajuszkapcsoló formájában, így az első ülések közt nem ormótlankodik semmi, könyökölhetünk, forgathatjuk a Comand tekerős joystickját zavartalanul.
8,2 másodperces 0-100, 230 km/h végsebesség – hétköznapi autózásban vegyes üzemben 6,3 literes tesztfogyasztás mellett. Tulajdonképpen nincs tehát semmi baj ezzel a négyhengeres dízellel; jó-jó, nem olyan megnyugtatóan dörmög, mint a jó kis V6-osok, de ha ennyit eszik, bánja kánya! Nem mondom, a remek futómű és kormányzás, no meg az az AMG hímzés a szőnyegen azért néha, kanyargósabb utakon kívánta volna a jobban kihúzatható, benzines karakterisztikát, de hosszú távon, mindennapi használatban jó ez a dízel.
Amikor visszaadtam ezt a képtelenül konfigurált, drága kis négyajtós Mercit a Kárpát utcában, rájöttem: egy nagyon-nagyon jó kis kocsit, talán az egyik lehetséges legtutibb hétköznapi Mercedest hagyok ott az egykori pártgarázsban a következő újságírónak. Még most sem értem egészen, hogy lehetséges ez egy rossz végén hajtó dízel Mercedesnél, de így van.
Vagy csak a napon oly gyönyörűen ragyogó krómszegecsek, a DTM-hangulatot idéző sárvédő-kopoltyúk, a csodás kerek légbeömlők és az a sok vörös cérna vette el az eszemet?
Mellette – Ellene |
- Menő forma
- Ízléses belső
- Tágas csomagtér, sok rakodórekesz
- Made in Hungary
- Utánozhatatlan Merci-fíling
|
- 180-185 centi felett szűk
- Magas ár
|