A Caterham (korábban Lotus Racing/Team Lotus) az első három évében a 2010-ben bemutatkozott új kiscsapatok legerősebbje volt, de a minden idény elején kitűzött célt, a középmezőny beérését nem tudta megvalósítani.
A maláj-brit alakulat tavaly év végén kis híján elveszítette a konstruktőri 10. helyét is, a 2013-as szezon kezdetén pedig már az egyetlen közvetlen rivális, a Marussia is jobb volt náluk. A Bahreini Nagydíjra vitt fejlesztésekkel aztán sikerült valamelyest kiegyenlíteni az erőviszonyokat, de ilyen-olyan okokból továbbra sem jönnek egyenletesen az eredmények.
A Caterham tavaly ősszel érkezett csapatfőnöke, Cyril Abiteboul a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjúban értékelte a helyzetet, a negyedik szezon első harmadát.
„Az infrastruktúránk és a forrásaink nem teszik lehetővé, hogy alapjaiban módosítsuk a 2011-ben tervezett, 2012 versenyeztetett és idénre is áthozott kasztninkat, de ahogy Bahreinben is láthattuk, az autó kulcsfontosságú teljesítményjavító tényezőjére, az aerodinamikára koncentrálva így is világos javulás érhető el.” 
„Ez a pragmatikus megközelítés lehetővé teszi hogy megfelelő egyensúlyt találjunk a még folyó 2013-as fejlesztés és a 2014-es projekt között, megvan a tervünk, és bízunk benne, hogy hosszú távon meglesz az eredménye is. Egy majdnem tíz hónapon keresztül tartó bajnokságban versenyzünk, szóval majd a végén vonunk mérleget, nem hét futam után” – magyarázta a francia szakember.
„Arról nem szeretnék tippelgetni, hol leszünk hat futam múlva vagy épp az év végén, de szinte minden versenyre érkeznek fejlesztéseink, szóval mindent megteszünk, hogy versenyben maradjunk és minél többet megtudjunk. Természetesen a 2014-es munkát is fel kell pörgetnünk, de menni fog, és meggyőződésem, hogy lesznek olyan futamok, amelyeken egyértelmű előrelépést mutatunk, bár tartok tőle, hogy olyanok is lesznek, mint Kanada, amikor nem teljesítünk jól. Akármi is legyen, a lényeg, hogy fejlődjünk és tanuljunk, ahogy a montreali problémák után is tettük.”
A csapatfőnök a fentiekkel együtt azért nem igazán számít arra, hogy a középcsapatokkal, a Toro Rossóval, a nem túl acélos Sauberrel vagy akár a jelenleg nagyon küszködő Williamsszel is harcolni tudnak majd.
„Az előttünk lévő csapatokhoz viszonyítva Mark (Smith, technikai főnök) viszonylag kicsi és fiatal, ámbár tehetséges tervezőgárdával dolgozik. És a Marussia is kiváló munkát végzett az elmúlt 18 hónapban, szóval úgy vélem a két csapat közti verseny nagyon izgalmas lesz, de esetleg másokkal is harcba szállhatunk.”