Magyarországon kétségtelenül sok a szép hely és hazánk a nagy európai autógyárak felől nézve érdekes helyszín. Mégis nagyon ritkán adódik itthon nemzetközi sajtóbemutató, mert egy „dynamic launch” vagy „driving presentation” megcsípéséhez nagyon sok mindennek kell összevágnia. Szempont a repülőjáratok sűrűsége, a légikikötő megközelíthetősége autóval, az utak, az éttermek és a szállodák minősége, az autómosás vagy a tankolás kivitelezése a hotelben vagy valahol a közelben.
Boros Jenő, a szakma nagyja a Népszabadságtól, a Renault 19 Chamade európai bemutatóját említette a legkorábbi autós sajtóeseményként. Ekkor a nyugatról érkezett újságírók Trabantokat vezethettek keretprogramként. Erről sajnos nem találtunk képet, de a későbbi nemzetközi autó-bemutatók gyári fotói közül kiválasztottunk tíz igazán szépet, amelyek e heti TOP 10 anyagunk témáját adják.
Kékóra Budapesten, a Várban. Friss Top 10 cikkünkhöz tíz igazán szép gyári sajtófotót válogattunk, amelyek különlegessége, hogy egytől egyig hazánkban készültek
Kékóra Budapesten, a Várban. Friss Top 10 cikkünkhöz tíz igazán szép gyári sajtófotót válogattunk, amelyek különlegessége, hogy egytől egyig hazánkban készültek
Fotó megosztása:
2006. április: Škoda Octavia RS a Hungaroringen. Mivel Forma-1-es pálya, a Hungaroringnek nagyobb a presztízse, mint egy mégoly csodás adottságú másik versenypályának, amelyen nincs megszakítás nélkül F1-es futam 1986 óta. Itt menni a szénné kényeztetett brit vagy német zsurnalisztáknak is ritkán adatik meg. A Népszabadságnál dolgozó Boros Jenő korábbi cikkeiből tudjuk, hogy 28 ország 1000 újságírója vezette az Octavia RS-t a mogyoródi pályán
2006. április: Škoda Octavia RS a Hungaroringen. Mivel Forma-1-es pálya, a Hungaroringnek nagyobb a presztízse, mint egy mégoly csodás adottságú másik versenypályának, amelyen nincs megszakítás nélkül F1-es futam 1986 óta. Itt menni a szénné kényeztetett brit vagy német zsurnalisztáknak is ritkán adatik meg. A Népszabadságnál dolgozó Boros Jenő korábbi cikkeiből tudjuk, hogy 28 ország 1000 újságírója vezette az Octavia RS-t a mogyoródi pályán
Fotó megosztása:
2013. június, Audi A3 szedán. Klasszikus fotóhelyszín a budai vár, a Halászbástya előtt a lépcsőshátú A3 is jól mutat. A győri munkatársak rábeszélték az ingolstadti kollégákat, hogy merjék idehozni ezt az eseményt, mert Magyarországon ezt meg lehet valósítani Audi-szinten
2013. június, Audi A3 szedán. Klasszikus fotóhelyszín a budai vár, a Halászbástya előtt a lépcsőshátú A3 is jól mutat. A győri munkatársak rábeszélték az ingolstadti kollégákat, hogy merjék idehozni ezt az eseményt, mert Magyarországon ezt meg lehet valósítani Audi-szinten
Fotó megosztása:
2009. április, Lexus RX 450h. A hibrid SUV képei azért kiemelkedőek, mert a magyar importőrnek sikerült meggyőznie az európai központot, hogy egy helyi fotós tud olyan szintű anyagot csinálni, ami a világon bárhol megállja a helyét. A megbízást az Autó Magazin és a Vezess fotósa, a szakmában kiemelkedő Szabó-Jilek Ádám kapta
2009. április, Lexus RX 450h. A hibrid SUV képei azért kiemelkedőek, mert a magyar importőrnek sikerült meggyőznie az európai központot, hogy egy helyi fotós tud olyan szintű anyagot csinálni, ami a világon bárhol megállja a helyét. A megbízást az Autó Magazin és a Vezess fotósa, a szakmában kiemelkedő Szabó-Jilek Ádám kapta
Fotó megosztása:
2008. szeptember, VW Tiguan. Komoly propagandaértéke van a menettudósításokban a Tiguanról Budapest nevezetességeivel megjelent gyári fotóknak
2008. szeptember, VW Tiguan. Komoly propagandaértéke van a menettudósításokban a Tiguanról Budapest nevezetességeivel megjelent gyári fotóknak
Fotó megosztása:
A3 limuzin az Erzsébet-hídon. A gyönyörű átlövős képet hajnalban exponálhatta a fotós, mert a nap Keleti pályaudvar felől süti a piros négyajtóst
A3 limuzin az Erzsébet-hídon. A gyönyörű átlövős képet hajnalban exponálhatta a fotós, mert a nap Keleti pályaudvar felől süti a piros négyajtóst
Fotó megosztása:
Magyaros ropogtatnivaló az utazásban megfáradtaknak. Az idill Hollókőn alakult ki, ahová a Lexus tesztútja vezetett Ferihegyről
Magyaros ropogtatnivaló az utazásban megfáradtaknak. Az idill Hollókőn alakult ki, ahová a Lexus tesztútja vezetett Ferihegyről
Fotó megosztása:
Első ránézésre a képet a Gellérthegyen kattintotta el a szakember, a korlátokból ítélve a Citadellán. Ha tévedünk, írja meg valaki kommentként a pontos területet!
Első ránézésre a képet a Gellérthegyen kattintotta el a szakember, a korlátokból ítélve a Citadellán. Ha tévedünk, írja meg valaki kommentként a pontos területet!
Fotó megosztása:
15 éve az Audi TT-ről szinte elrebegni sem volt szabad, hogy Győrben szerelik össze, az A3 szedán bemutatója viszont kifejezetten a gyártás győri helyszíne miatt lehetett hazánkban. A kép Fehérvárcsurgón készült a Károlyi-kastélyban, ahol a külföldi kollégák szállása volt
15 éve az Audi TT-ről szinte elrebegni sem volt szabad, hogy Győrben szerelik össze, az A3 szedán bemutatója viszont kifejezetten a gyártás győri helyszíne miatt lehetett hazánkban. A kép Fehérvárcsurgón készült a Károlyi-kastélyban, ahol a külföldi kollégák szállása volt
Fotó megosztása:
Alighanem a Várban, a Tóth Árpád sétányon szűrődik át a lenyugvó nap fénye
Alighanem a Várban, a Tóth Árpád sétányon szűrődik át a lenyugvó nap fénye
Fotó megosztása:
Filmekben, például az Én, a kém című moziban is megcsillant a Lánchíd. A kivilágításban fürdő Lánchidat hiba volna kihagyni a sajtófotók elkészítésekor
Filmekben, például az Én, a kém című moziban is megcsillant a Lánchíd. A kivilágításban fürdő Lánchidat hiba volna kihagyni a sajtófotók elkészítésekor
Fotó megosztása:
2013. június, Audi A3 szedán. Klasszikus fotóhelyszín a budai vár, a Halászbástya előtt a lépcsőshátú A3 is jól mutat. A győri munkatársak rábeszélték az ingolstadti kollégákat, hogy merjék idehozni ezt az eseményt, mert Magyarországon ezt meg lehet valósítani Audi-szinten
2009. április, Lexus RX 450h. A hibrid SUV képei azért kiemelkedőek, mert a magyar importőrnek sikerült meggyőznie az európai központot, hogy egy helyi fotós tud olyan szintű anyagot csinálni, ami a világon bárhol megállja a helyét. A megbízást az Autó Magazin és a Vezess fotósa, a szakmában kiemelkedő Szabó-Jilek Ádám kapta
2008. szeptember, VW Tiguan. Komoly propagandaértéke van a menettudósításokban a Tiguanról Budapest nevezetességeivel megjelent gyári fotóknak
2006. április: Škoda Octavia RS a Hungaroringen. Mivel Forma-1-es pálya, a Hungaroringnek nagyobb a presztízse, mint egy mégoly csodás adottságú másik versenypályának, amelyen nincs megszakítás nélkül F1-es futam 1986 óta. Itt menni a szénné kényeztetett brit vagy német zsurnalisztáknak is ritkán adatik meg. A Népszabadságnál dolgozó Boros Jenő korábbi cikkeiből tudjuk, hogy 28 ország 1000 újságírója vezette az Octavia RS-t a mogyoródi pályán
A3 limuzin az Erzsébet-hídon. A gyönyörű átlövős képet hajnalban exponálhatta a fotós, mert a nap Keleti pályaudvar felől süti a piros négyajtóst
Magyaros ropogtatnivaló az utazásban megfáradtaknak. Az idill Hollókőn alakult ki, ahová a Lexus tesztútja vezetett Ferihegyről
Első ránézésre a képet a Gellérthegyen kattintotta el a szakember, a korlátokból ítélve a Citadellán. Ha tévedünk, írja meg valaki kommentként a pontos területet!
15 éve az Audi TT-ről szinte elrebegni sem volt szabad, hogy Győrben szerelik össze, az A3 szedán bemutatója viszont kifejezetten a gyártás győri helyszíne miatt lehetett hazánkban. A kép Fehérvárcsurgón készült a Károlyi-kastélyban, ahol a külföldi kollégák szállása volt
Alighanem a Várban, a Tóth Árpád sétányon szűrődik át a lenyugvó nap fénye
Filmekben, például az Én, a kém című moziban is megcsillant a Lánchíd. A kivilágításban fürdő Lánchidat hiba volna kihagyni a sajtófotók elkészítésekor
További Top 10 cikkeink a legszebb szocialista autókról, legmagasabb benzinárakról, félresikerült modellekről, a leggyengébb töréstesztekről és más érdekes témákról.