Az első ötven busz május első napján, a második adag június elsején állt forgalomba. Az utolsó példányokat jövő hétfőn helyezik üzembe. Az új buszok megjelenésével 28 százalékról 45 százalékra emelkedik az akadálymentes autóbuszok részaránya a BKK vonalain. A VT-Transman a szolgáltatást 159 darab új busszal látja el, amelyek közül kilenc darab tartalék lesz. A már forgalomban levő 100 Mercedes Citaro 2 mellett 25 darab szóló és 25 darab csuklós kivitelű autóbusz áll forgalomba.  

Az új buszokkal olyan vonalakon találkozhat az utazóközönség, ahol eddig nem közlekedtek: ennek megfelelően a fővárost átszelő 7-es és 7A, az árpádföldi 31-es, a Budafokot és Nagytétényt ellátó 33-as, az óbudai 34-es és 106-os, a madárdombi 67-es, a gazdagréti 139-es, valamint a rákoshegyi 168E és a budaörsi 240E vonalán is. Az újonnan forgalomba álló autóbuszok a fenti vonalakon túl tovább bővítik a légkondicionált utasterű, alacsonypadlós autóbuszok részarányát a 8-as, 11-es, a 22-es, a 22A, a 111-es, a 112-es, a 178-as, a 196-os, a 196A és a 222-es jelzésű vonalakon.

A BKK a buszok vonalkiosztásának meghatározásakor elsősorban azt az elvet követte, hogy a főváros lehető legtöbb pontján megjelenhessenek az új, alacsonypadlós (LF) járművek. A belvárosi vonalakon felszabaduló régebbi LF-kialakítású autóbuszokat pedig olyan viszonylatokra teszik át, ahol eddig csak kevés számban, vagy egyáltalán nem volt elérhető az akadálymentesített közlekedés. A menetrendek kialakításakor pedig az alacsony- és a magaspadlós járművek időben arányosan eloszlása, az egyenletes követési távolság volt a meghatározó cél.