A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) holnap Párizsban tárgyalja a Mercedes és a Pirelli közös, barcelonai „titkos” tesztjét.
A tárgyalásra a csapat vezetői közül csak Ross Brawn megy el, az év elején érkezett osztrák résztulajdonos-főnökök, Niki Lauda és Toto Wolff távol marad a cécótól. Bár az ellenkezőjét kommunikálják, ez is arra utal, hogy a csapatfőnök lehet a bűnbak, ha rosszul végződik a történet.
Egy komoly büntetésnek azonban Brawn karrierjénél nagyobb léptékű következményei is lehetnek. Német források szerint az anyacég, a Daimler részvényeseinek jelentős része árgus szemmel figyeli majd a fejleményeket, és kedvezőtlen végkimenetel esetén Stuttgartban fel fog vetődni a Forma-1-es projekt lefújása.
A Mercedes teljes értékű, gyári csapatos részvételének a kezdettől fogva megvolt a maga belső ellenzéke, az egyik leghangosabb kritikus az egyik résztulajdonos, a frankfurti Union Investment igazgatója, Michael Muders: „A Mercedes-Benznek ki kell szállnia a Forma-1-ből. A cég százmilliókat öl ebbe, és semmilyen hasznot nem hoz az egész.”
Blamázs esetén többen is csatlakozhatnak ehhez az állásponthoz.