Ma délelőtt 9.30-kor Párizsban megkezdődött a Mercedes és a Pirelli közös, május közepén Barcelonában titokban tartott tesztjének tárgyalása.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Nemzetközi Ítélőszékének bírói tanácsát a sport- és gazdasági jogban is igen jártas, több komoly szervezetnél magas posztokat betöltő Edwin Glasgow vezeti, mellette a monacói Laurent Anselmi, az amerikai Chris Harris, a svájci Patrick Raedersdorf és a brit Tony Scott-Andrews szerepel.
F1: Szorul a hurok a Mercedes körül 1
F1: Szorul a hurok a Mercedes körül 17


A Mercedes AMG-t a csapatfőnök, Ross Brawn, a Pirellit a motorsportfőnök Paul Hembery, az FIA-t pedig az állandó F1-es versenyigazgató, biztonsági és műszaki főmegbízott, Charlie Whiting képviseli.
A tárgyaláson megfigyelőként megjelent a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner, míg a Ferrari, a McLaren és a Williams a jogászaik közül küldött néhányat az eljárás megfigyelésére.
A menetrend szerint előbb az FIA, majd a Mercedes, aztán a Pirelli adja elő az álláspontját, később pedig minden fél reagálhat majd az elhangzottakra.
Az FIA nem adott engedélyt
Délelőtt a „vádat” képviselve az FIA jogásza, Mark Howard beszélt, aki gyakorlatilag előre kihúzta a szőnyeget a Mercedes és a Pirelli alól, a korábban elhangzott érveiket pontról pontra megtorpedózta.
Howard leszögezte, hogy:
– bár informális kommunikáció zajlott az FIA és a Mercedes között, a csapat semmilyen hivatalos formában nem értesítette a szervezetet a teszt helyéről és idejéről vagy bármilyen más részletéről, 
– a Mercedes telefonon kért engedélyt Charlie Whitingtól a tesztre, aki ezután az FIA jogászaitól azt az információt kapta, hogy csakis akkor hagyható jóvá a kérelem, ha az összes csapatot értesítik róla és mindenkinek lehetősége lesz részt venni, ha akar, de a riválisokat nem értesítették, jóváhagyást senkitől sem kaptak;
– a Pirelli FIA-val kötött szerződése ugyan valóban lehetőséget ad bármelyik csapattal 1000 km-es tesztre, azonban azt is tartalmazza, hogy a gumiszállító sem áll a Sportszabályzat felett, így az abban szereplő teszttilalom rájuk is érvényes;
– erősen kétséges a Mercedes állítása, miszerint nem származott semmilyen előny a tesztből, hiszen legalábbis annyi kiderülhetett számukra, hogy mi nem rossz az autót illetően, ha pedig akadt valami műszaki, megbízhatósági hiba a három nap alatt, akkor életszerűtlen, hogy azt ne javították volna.
Mercedes: Ez a Pirelli tesztje volt
A Mercedes jogi képviselője Paul Harris tagadta, hogy szabályt szegtek volna, az érvelése arra épül, hogy a tesztet a Pirelli végezte, és nem a csapat  – a Sportszabályzat pedig feketén-fehéren az utóbbit, a bajnokság nevezett résztvevőinek tesztjét tiltja.
Állítása szerint a tesztet a Pirelli szervezte, irányította és fizette, a Mercedes-csapat mindössze végrehajtotta a gumigyártó utasításait. Harris kiemelte, hogy a teszten résztvevő összes személy egybehangzóan ezt vallja.
A Mercedes jogásza kitért arra is, hogy álláspontjuk szerint igenis engedélyt kaptak, ezt a Charlie Whiting és FIA egyik jogásza, Sebastian Bernard közti levelezéssel támasztotta alá.
Május 3-án Whiting azt kérdezte Bernardtól, hogy jól értelmezi-e, hogy egy ilyen tesztet nem az induló (csapat), hanem a Pirelli végezne, amire a jogász azzal válaszolt, hogy „Igen, ez lehetséges álláspont, nem a csapat végzi a tesztet.”
Ami a titkolózást illeti, például azt, hogy Lewis Hamilton és Nico Rosberg miért sima fekete sisakban vezetett, Harris ezt mondta: 
„Utólag visszatekintve belátjuk, hogy a riválisok miért tartják gyanúsnak a dolgot. Bánjuk már, hogy a versenyzőink fekete sisakot viseltek, és bocsánatot is kérünk. De megvolt rá az okunk: nem volt biztonsági személyzet és testőrök. De elismerjük, hogy ez gyanús és sajnálatos lépés volt.”
A Ferrarit is bemártották
F1: Szorul a hurok a Mercedes körül 18


Köztudott, hogy a Mercedeshez hasonlóan a Ferrari is dolgozott idén a Pirellivel, a maranellói csapat még Bahreinben, Pedro de la Rosával tesztelt a gumigyártónak.
Az FIA azt az ügyet is megvizsgálta, de a Ferrarit nem vonta eljárás alá, mert az olaszok nem az idei, hanem a 2011-es autót használták.
A Mercedes szerint ez így ellenmondásos, ugyanis a szabályok azt mondják ki, hogy olyan autóval nem lehet tesztelni, amely műszakilag alapjaiban megfelel az aktuális, az előző, vagy a következő szezon előírásainak, értelmezésük szerint pedig a 2011-es autó nem sokban különbözik a maiaktól.
Vagy a Ferrari is tilosban járt, vagy a Mercedes sem ítélhető el – érveltek.
A Mercedesnek nem származott előnye
A csapatfőnök, Brawn is beszélt, ő cáfolta, hogy bármilyen versenyelőnyt szereztek volna a teszten. A telemetriájuk működött, de az adatok azóta egy titkosított szerveren vannak Brackley-ben.
„Nem tudom, hogyan juthattunk volna előnyhöz, hiszen azt sem tudtuk, milyen gumi van az autón, és azt sem, milyen célja van a Pirellinek, milyen eredményeket várnak. Mindig is azon az alapon dolgozunk, hogy jobb semmit nem tudni, mint helytelen információt szerezni. Szóval nem tudom, hogyan használhattuk volna fel a teszt adatait.” 
„Természetesen az elengedhetetlen, hogy a csapat figyelemmel kövesse az autó működését a pályán, hogy ne adódjon meghibásodás, tehát a telemetria csak az autó normális működése miatt ment. Elkerülhetetlenül adatokhoz jutottunk, de ezt az FIA is tekintetbe vehette, amikor engedélyezte a tesztet. Egyszerűen csak önmérséklet kérdése az egész.”
A kérdésre, hogy a tesztről miért Charlie Whitingot kérdezte csak meg, és miért nem kommunikált vele hivatalosan, írásban is, Brawn így felelt: 
„Charlie az fő illetékes a sportkérdésekben, főképp, amikor a pályán vagyunk egy versenyhétvégén.   A szabályokat illetően olyankor nem érünk rá várakozni, gyors válaszok kellenek, a teljes rendszeren végigfuttatni mindent nem olyan sima. Írásban nem kerestem meg őt, mert olyankor, a versenyhétvége közben ez nem praktikus megoldás.”