A Pirelli bejelentette, hogy Kanada után az ezen a hétvégén rendezendő Brit Nagydíjon is kísérleti gumikat ad a csapatoknak a két pénteki szabadedzésre.
A pilótánként két-két szett azonban nem az az új, kevláröves változat lesz, amelyet Montrealban teszteltek, és amelyeknek versenyen való bevetését több csapat is megvétózta, ezúttal mindössze a kemény keverék egy másik változatát próbálják ki.
„Silverstone a magas átlagsebességével és az egymásba folyó kanyarjaival szöges ellentéte a három héttel ezelőtti kanadai helyszínnek Azonban ahogy Kanada, úgy ez a pálya is komoly kihívást jelent a gumiknak, igaz, teljesen más okokból”- magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
„A Brit Nagydíjra a két legkeményebb keveréket szállítjuk ezért, az új ragasztási eljárásunktól pedig a néhány korábbi futófelület-leválás kiiktatását várjuk. A gumik szerkezete nem változik, ugyanis a csapatok nem jutottak egyhangú egyetértésre ezt illetően – mi azonban nyitva tartjuk ezt az opciót is későbbre, ha igény lesz rá.”
„A pénteki edzéseken a már Spanyolországban is kipróbált prototípus kemény keverék is ott lesz, amely még strapabíróbb, mint a mostani. A csapatok így most másféle pályán is tesztelhetik ezt a gumit, további adatokat gyűjthetnek.”
 
Bár az előrejelzések egyelőre száraz időt jósolnak, Silverstone az Silverstone, a brit nyár pedig pedig bármikor esőt hozhat, így a kemény (narancs) és a közepes (fehér) keverék mellett természetesen ott lesz majd minkét esőgumi is. 
„A fentiek miatt igen nehéz megtippelni a kiállások számát a futamon. Tavaly két esős nap után a a száraz versenyen két kerékcserét láttunk, de az idei keverékek lágyabbak, szóval száraz időben három-négy kiállásra számíthatunk. Erről majd a pénteki edzések után mondhatunk pontosabbat.”