A Brit Nagydíjon látott sorozatos defektek minden korábbinál erősebben rávilágítottak, hogy valódi tesztelés nélkül a Pirelli nem tud megfelelő gumikat adni a csapatoknak.
A Silverstone-ban vasárnap délután látottak után az F1-es alakulatok azt szeretnék, hogy az angol pályára július 17-19-ére ütemezett ifjonctesztet teljes értékű év közbeni tesztté alakítsák.
„Az F1-es közösségnek össze kell fognia, hogy megoldjuk a dolgokat. Nekem van ötletem, amit megtárgyalhatunk majd a napokban: az ifjoncteszt helyett teszteljünk rendesen itt Silverstone-ban” – mondta a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali.
„Tekintetbe véve, hogy ez a pálya komolyan terheli a gumikat, a Pirellivel közösen tényleg sokat tehetnénk a hibák kiküszöböléséért. Emellett én az javaslom, hogy az állandó versenyzőket vessük be, hiszen számukra is nagyon fontos ez. A mi csapatunk teljesen nyitott bármilyen megoldásra, ezzel pedig mindannyian jól járnánk” – tette hozzá.
A Red Bull-lal kapcsolatban a hétvégén felröppent, hogy a Mercedeséhez hasonló pirellis privát tesztet szeretne tartani, így egyértelmű, hogy a Brit Nagydíjon történtek tükrében a bajnokcsapat is támogatja a rendes teszt ötletét.
„Pár hét múlva épp lesz egy teszt. Pillanatnyilag a fiatal pilótáknak szól, de talán jobb lenne, ha az állandó versenyzők vagy az állandó tesztpilóták vezetnének, akik megfelelő visszajelzéseket adnának arról a pályáról, ahol a bajok történtek, ezeket a Pirelli is jól használhatná” – mondta Chrtistian Horner, aki amúgy a 2012-es gumik visszahozását is támogatná.
„A leglogikusabb az lenne, ha visszatérnénk azokhoz a gumikhoz, amelyek beváltak. A tavalyi gumik nem mentek szét. „
Az F1 állandó versenyigazgatója, egyben az FIA műszaki és biztonsági főmegbízottja, Charlie Whiting is megerősítette vasárnap este, hogy a lehetőségek között van az ifjoncteszt átszervezése, és az állandó pilóták pályára engedése is.
A McLaren főnöke, Martin Whitmarsh annyira nem rajong az elképzelésért, igaz, nem az ötlettel van a baja, egyszerűen sokkal gyorsabb és egyszerűbb lépést szeretne látni – szerinte is a 2012-es gumik jelentenék a megoldást.
„Én úgy gondolom, az túl sokára lenne. Felvetődött ez már tegnap (szombaton), azonban mostanra sokkal több adatunk van. Minek ezzel variálni? A tavaly használt gumik bármikor újra gyárthatók, sőt esetleg raktáron is van belőlük, szerintem az idénynek ebben a szakaszában ez lenne a helyes lépés.”