A Ford egy olyan, autók közötti kommunikációs eszközt tesztel, amely figyelmezteti a forgalomban résztvevőket, ha kocsisor elején valaki vészfékez – még akkor is, ha a fékezés egy utcasarok vagy a többi autó takarásában történik.
A rendszer egyike annak a húsznak, amelyeket a Ford a több iparági szereplő közös részvételével folyó Biztonságos Intelligens Mobilitás (simTD) négyéves kutatási projekt során elemzett.
Vészfékezés esetén a kísérleti „Elektronikus Féklámpa” egy jelet bocsát ki, amelynek hatására figyelmeztető jelzés villan fel a mögöttes forgalomban haladó autók műszerfalán. A tesztek során bebizonyosodott, hogy a jelzés hatására az autósok korábban kezdenek el fékezni, mérsékelve ezzel az ütközés erejét, vagy akár elkerülve a ráfutásos balesetet.
A simTD közúti tesztek Frankfurt körzetében zajlottak 500 tesztvezető és 120 autó bevonásával. A tesztelők mintegy 41 ezer órát és 1,6 millió kilométert tettek meg a közutakon és a zárt tesztpályákon.