Durván megemeli a szállítási költségeket az e-útdíj, amit egy az egyben tovább passzolnak a fuvarozók általános áremelkedést okozva. Előkészítetlen a rendszer, de mindjárt indul.
Durván megemeli a szállítási költségeket az e-útdíj, amit egy az egyben tovább passzolnak a fuvarozók általános áremelkedést okozva. Előkészítetlen a rendszer, de mindjárt indul.
Fotó megosztása:
Rengeteg pénz megmozdul majd. A kormány fél év alatt 75 milliárd forintot akar beszedni a fuvarozóktól, akik közül a magyar vállalkozók teljes egészében át akarják hárítani ezt az összeget az áruházláncokra, üzletekre
Rengeteg pénz megmozdul majd. A kormány fél év alatt 75 milliárd forintot akar beszedni a fuvarozóktól, akik közül a magyar vállalkozók teljes egészében át akarják hárítani ezt az összeget az áruházláncokra, üzletekre
Fotó megosztása:
Szlovákiában tüntettek a rendszer ellen az ottani fuvarozók, nálunk nem terveznek ilyet a magyarok. Pedig az egyik érdekszervezetük vezetője szerint a hazai útdíj az osztráknál is drágább
Szlovákiában tüntettek a rendszer ellen az ottani fuvarozók, nálunk nem terveznek ilyet a magyarok. Pedig az egyik érdekszervezetük vezetője szerint a hazai útdíj az osztráknál is drágább
Fotó megosztása:
A világ legkomolyabb e-útdíjrendszerének, a németnek az alapja a kamionok műszerfalára rögzített fedélzeti egység. Ez pozicionálja a jármű helyét, "tudja" az éppen használt út árát, összeadja akár több száz kilométeren át a fizetendő díjakat, és kiírja azokat a sofőr számára egy kis kijelzőn. Állítólag manipulálhatatlan. A fuvarozók szerint nálunk bemondásra működik majd a fizetés
A világ legkomolyabb e-útdíjrendszerének, a németnek az alapja a kamionok műszerfalára rögzített fedélzeti egység. Ez pozicionálja a jármű helyét, "tudja" az éppen használt út árát, összeadja akár több száz kilométeren át a fizetendő díjakat, és kiírja azokat a sofőr számára egy kis kijelzőn. Állítólag manipulálhatatlan. A fuvarozók szerint nálunk bemondásra működik majd a fizetés
Fotó megosztása:
Rengeteg pénz megmozdul majd. A kormány fél év alatt 75 milliárd forintot akar beszedni a fuvarozóktól, akik közül a magyar vállalkozók teljes egészében át akarják hárítani ezt az összeget az áruházláncokra, üzletekre
Hétfő délutántól regisztrálhatnak az Elektronikus Útdíjszedési Rendszerben (HU-GO) a szerződni kívánó fuvarozók – közölte a rendszert működtető Állami Autópálya Kezelő (ÁAK).
A regisztráció során először az ügyfél jelszót választ, majd megadja a személyes – céges – adatait, és megválaszthatja a kapcsolattartás nyelvét is. Ezt követi a jármű adatainak megadása, ami azért fontos, mert a jármű tengelyszáma és a motor környezetvédelmi besorolása határozza meg az útdíjat.
Ezután az ügyfélnek el kell fogadnia az általános szerződési feltételeket (ÁSZF). Ez meghatározza az ÁAK – a megtett úttal arányos – elektronikus díjszedési rendszerének igénybevételéhez nyújtott szolgáltatások általános feltételeit.
Az ÁSZF megismétli a díjfizetéssel kapcsolatos törvényi és végrehajtási rendeleti szabályokat, valamint közli a díjfizetés részletes előírásait is.
Az ÁAK ügyfélszolgálatain az ügyintézők segítségével is lehet on-line regisztrálni.
Hogyan lehet fizetni?
Úthasználati jogosultságot viszonylati jegy megváltásával vagy fedélzeti eszköz használatával lehet szerezni. Aki viszonylati jegyet akar vásárolni, ezt megteheti regisztráció nélkül, egy adatlap kitöltésével is. Ha regisztrál, akkor az egyedi folyószámláján biztosítania kell az útdíj megfizetéséhez szükséges fedezetet.
Aki fedélzeti eszközt használ, annak mindenképpen regisztrálnia kell. Aki már rendelkezik fedélzeti eszközzel, illetve akinek ezt az egyetemes útdíjszolgáltató biztosítja, annak az egyedi folyószámláján ott kell állnia az útdíj fedezetének.
Az utólagos útdíjfizetés lehetőségét az egyetemes útdíjszolgáltató írásbeli szerződés megkötésével biztosítja. Ezt az ÁAK ügyfélszolgálatain személyesen vagy az ÁAK értékesítési osztályán postán lehet kezdeményezni.
Mennyit kell fizetni?
A kéttengelyes teherautóknak a gyorsforgalmi úton 49,90 forintot, míg a főúton 21,23 forintot kell fizetniük egy kilométerért. A háromtengelyes teherautónál ez az összeg 70,02 és 36,75 forint, a négytengelyes kamionnál pedig 108,38, illetve 67,60 forint. A „C” környezetvédelmi kategóriás két- és háromtengelyes járműveknél 1,15, míg a négytengelyeseknél pedig 1,2 lesz a szorzó. A „B” környezetvédelmi besorolású motorral rendelkező haszonjárműveknél az üzembentartók a két- és háromtengelyesek 0,85-os, míg a négytengelyesek 0,8-es szorzóval kalkulálhatnak.
Nem bízzák a kamionosok belátására, hogy fizetnek-e, 95 új járművel kezdik meg a munkát az ellenőrző egységek. A kormány 75 milliárdos bevételt remél fél év alatt az új rendszertől.
Forrás: MTI