Majdnem önjáró autót tervez a Volvo 1

Az emberi beavatkozás nélküli közlekedés néhány fontos építőkövét készül legyártani a Volvo. Az új technológiák a közelgő, új generációs XC90 fedélzetén mutatkoznak be először.

Az emberi beavatkozás nélküli közlekedés néhány fontos építőkövét készül legyártani a Volvo. Az új technológiák a közelgő, új generációs XC90 fedélzetén mutatkoznak be először.

A néhány napja bemutatott automatikus parkolási rendszer csak egyike azoknak a modern, emberi közreműködést nem, vagy csak részben igénylő megoldásoknak, amelyekkel a Volvo a közeljövőben fel kívánja szerelni modelljeit. 
Ezekkel a megoldásokkal rövid távon kényelmesebbé és biztonságosabbá tehető a közlekedés, hosszú távon pedig az autóvezetés bizonyos fázisai teljes egészében átadhatók az önjáró rendszereknek. 
A svéd autonóm forradalom első hulláma 2014 végén fut be: ekkor hozza el a piacra a vadonatúj XC90 az alábbi megoldásokat. 
Éjszakai gyalogos-felismerés 
A Volvo már ismert, jól működő önfékező rendszerének infravörös észlelésre adaptált változata. Gyalogosok mellett járművek és kerékpárosok is aktiválják a rendszert. 
a videó a hirdetés után indul
 
Állatfelismerés 
A fent ismertetett technológiákat felhasználva felismeri az állatokat, és megállítja az autót. Értelemszerűen nagytestű állatok (pl. jávorszarvas) esetében életmentő funkció. 
a videó a hirdetés után indul
 
Útpadka-felismerés aktív kormányzással 
A jelenlegi, felfestéseket észlelő technológiák helyett a világon elsőként az aszfalt szélét észlelő, azt megközelítve a kormányra megfelelő irányú erőt gyakorló technológia. Felfestések nélküli, sokadrangú utakon nyújt támogatást a vezetőnek. 
a videó a hirdetés után indul
 
Adaptív tempomat aktív kormányzással 
A jármű sebességét automatikusan az elöl haladó járműhöz igazító technológia, és a sávbantartó rendszer integrálása. Huzamos autonóm közlekedést tesz lehetővé egyenletes autópálya-forgalom mellett. 
a videó a hirdetés után indul