Van egy-két generáció, amelynek megrögzött autóbuzi tagjait egész életében kísérti két rejtélyes kártyalap gyerekkora meghatározó kis paklijából:a Lola T-163 és az Apal Corsa. Előbbi 600 lóerős teljesítményével és a kártyán meg nem adott – bizonyára annyira hátborzongató – sebességadatával csak azért nem volt az abszolút mindenvivő, mert a piros Apal Corsánál egyetlen adatot sem adtak meg a szerkesztők, így ez még a 600 lóerőnél is többet ért.
Az elektromos forradalom hamarosan új mindenvivőket hoz a mai gyerekeknek
Az elektromos forradalom hamarosan új mindenvivőket hoz a mai gyerekeknek
Fotó megosztása:
850 lóerő a Lola-vázba szerelt négy villanymotor rendszerteljesítménye
850 lóerő a Lola-vázba szerelt négy villanymotor rendszerteljesítménye
Fotó megosztása:
1974-es sebességrekordot döntött meg egy 850 lóerős villanyautóval a Michelin és a Drayson
1974-es sebességrekordot döntött meg egy 850 lóerős villanyautóval a Michelin és a Drayson
Fotó megosztása:
1974-es sebességrekordot döntött meg egy 850 lóerős villanyautóval a Michelin és a Drayson
1974-es sebességrekordot döntött meg egy 850 lóerős villanyautóval a Michelin és a Drayson
Fotó megosztása:
Az elektromos forradalom hamarosan új mindenvivőket hoz a mai gyerekeknek
Most a jövő Lola T-je mutatkozott be: egy villanymotorral hajtott, 850 lóerős Lola B-12 versenyautó, mellyel új sebességrekordot állított fel a Michelin Motorsports és a Drayton Racing Technologies. Ez az autó is zöld! A mai F1 rajongói számára talán szomorú lehet, hogy ilyen lesz a jövő F1-ének hangja:
A 2200 font (997 kg) alatti tömegű autók eddig érvényes elektromos sebességrekordja a bonneville-i sós tómederben született meg 1974-ben: 281,5 km/h. Az új kísérletre Elvingtonban, Angliában, egy katonai reptér három kilométer hosszú kifutópályáján került sor. Az új rekordautó 30 kWh kapacitású akkumulátort kapott, hajtáslánca pedig meglehetősen sajátos: hátsó kerekenként két-két, axiálisan beépített villanymotor tolja a kasztnit.
850 lóerő a Lola-vázba szerelt négy villanymotor rendszerteljesítménye
Június 26-án este oda-vissza mért átlag alapján 204,185 mph (328,604 km/h) sebességgel döntötte meg a régi rekordot maga Lord Drayson (aki mellesleg korábban tudományos miniszteri tisztséget is betöltött a brit kormányban).
A rekordkísérletnek a puszta dicsőség megszerzése mellett két gyakorlatias célja is van.
A Drayson számára ez a FIA által szervezett, jövőre induló E Championship (amit már most mindenki csak elektromos Forma 1-ként emleget) futamaira való felkészülés része.
A Michelin a bajnokság hivatalos gumiszállítójaként készül 2014-re.