A Pirelli kedden este közleményt adott ki, amelyben ismertette a vizsgálata eredményeit. A gumiszállító szerint elsősorban a csapatok voltak a felelősek a Silverstone-ban látott defektekért.
Az utólagos elemzés és vizsgálatok szerint a gumirobbanásoknak nem volt köze a korábban tapasztalt futófelület-leválásokhoz, a defekteket több ok összejátszása okozta.
Egyrészt az, hogy egyes csapatok fordítva, a jobb és a bal hátsó gumikat az ellenkező oldalra tették fel – nem újdonság, sok-sok éve, idén is kísérleteznek ezzel az F1-ben -, amit az aszimmetrikus gumik nem bírtak, ugyanis az oldalfalakat specifikusan a megfelelő irányú terhelésre tervezték.
A második ok a javasoltnál alacsonyabb guminyomás, a harmadik a Pirelli által ajánlottnál nagyobb kerék-dőlésszög volt, amik együttesen ahhoz vezettek, hogy az abroncsok nem bírták a silverstone-i kerékvetők ütéseit, különösen a 4-es kanyarban.
A Pirelli a fentiek miatt felkéri a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), hogy a későbbiekben adjon neki közvetlen, valós idejű hozzáférést a gumiadatokhoz, emellett szerdán a különböző paraméterek esetleges kötelezővé tételéről is tárgyalnak majd.
Az FIA a Német Nagydíj előtt biztosítékot kért, ennek megfelelően a Pirelli kategorikusan kijelentette, hogy rendeltetésszerű használat mellett a 2013-as gumik nem jelentenek biztonsági kockázatot.
A milánói cég megerősítette, hogy a hétvégi Német Nagydíjra a Kanadában a szabadedzéseken már kipróbált, kevláröves abroncsokat szállítja, a Magyar Nagydíjtól pedig visszatérnek a 2012-es konstrukciókhoz, azonban megtartják az idei keverékeket.
A hungaroringi bevetésre szánt hibrid gumikat a megelőző héten, a silverstone-i ifjoncteszten adják kipróbálásra a csapatoknak.
A milánói cég azt is megerősítette, hogy az FIA-val megegyezett az év közbeni és a téli tesztelés lehetőségéről.
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery így nyilatkozott:
„A Silverstone-ban történtek teljesen váratlanul értek minket, soha nem volt még ilyesmi a Pirelli több mint egy évszázados autóversenyzési múltjában. Az esetek nagyon megráztak minket, ugyanakkor aláhúzták az általunk már korábban javasolt változtatások szükségességét – és amelyeket a Német Nagydíj szabadedzésén be is vezetünk.”
„Szeretnénk elismerni az FIA, a FOM, a csapatok és a pilóták hajlandóságát a gyors reagálásra, a probléma megoldására. Különösen az FIA-val megszervezett év közbeni és téli tesztek segítenek majd a megfelelőbb, biztonságosabb és jobb teljesítményű gumik előállításában. Szeretném újra hangsúlyozni, hogy a 2013-as gumik megfelelő használat mellett teljesen biztonságosak. ”
„A silverstone-i történtek után teljes hozzáférést kértünk a valós idejű gumiadatokhoz, hogy biztosíthassuk a rendeltetésszerű használatot és a további fejlesztések hatékonyságát.”
Hembery nem sokkal később kiadott egy második nyilatkozatot, amelyben igyekezett tisztázni, hogy a Pirelli nem akarta kizárólag a csapatokra hárítani a felelősséget.
„Szeretném hangsúlyozni, hogy az FIA, a FOM, a csapatok és a pilóták is együttműködnek velünk, és a legkevésbé sem áll szándékunkban vitát szítani vagy vádaskodni. Mi magunk is felelősséget vállalunk, ahogy a közleményünkből kiderül. Mivel azonban nincsen befolyásunk a gumik használatának minden aspektusára, szükséges az együttműködés, amelyet meg is kapunk minden érintettől, és amelyért nagyon hálásak is vagyunk.”