A Chrysler-csoport márkáinak rajongóit tömörítő Allpar.com úgy tudja, hamarosan érkezhet a kilencfokozatú automata sebességváltóval és nagy teljesítményű motorral szerelt Jeep Cherokee. Az alapvetően elsőkerék-hajtással gyártott alapmodellel szemben ez a verzió természetesen összkerékhajtást kapna – nem annyira a terepképességek javítása, inkább az erőátvitel folytonossága miatt. 

Azt persze még nem tudni, mi állítaná elő azt az erőt. A nyolchengeres opciót nyugodtan kizárhatjuk, az megmarad a Grand Cherokee játékterülete, a 2,4 literes négyhengeres pedig turbóval sem érne el olyan teljesítményszintet, amivel érdemben felül tudnák szárnyalni a 3.2 V6 gyári 275 lóerejét. 
Ez a hathengeres viszont kaphat egy vagy két turbót: három literre csökkentett lökettérfogattal 375-410 lóerőt saccolna egy ilyen blokknak az Allpar.com. A másik opció gyönyörű volna, de ne is álmodjunk róla: a végső soron rokonnak tekinthető Maserati háromliteres, ikerturbós V6-osa több mint 400 lóerőre képes ugyan, de túlságosan költséges volna a Jeep számára. 
És hogy miért különösen izgalmas az esetleges Jeep Cherokee SRT? Mert az autó ugyanarra a padlólemezre épül, mint az Alfa Romeo Giulietta, és bár az jelenleg nem használ hathengeres erőforrást, minden fejlesztésben benne van annak a reménye, hogy azok előbb-utóbb a konszern európai márkáiban is megjelennek.
(Nyitóképünkön a Jeep Cherokee Trailhawk csúcskivitele látható)