Átadták a közforgalom számára az M0 autóút M6-51. sz. főút közötti 11 km hosszú bővített szakaszát. Mostantól 3 forgalmi és egy leálló sávos az M0 Szeged felé tartó félpályája.
Az M0 útgyűrű déli szektorán, a régió második legforgalmasabb autópályáján forgalmi sávonként mintegy 25 ezer jármű halad át naponta. A bővítés célja, hogy gyorsabbá, biztonságosabbá váljon a közlekedés, és a forgalmi akadályok vagy balesetek miatt kialakuló torlódások megelőzhetők legyenek.
Az M0 déli szektorának betonburkolata Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával épül, amely nagyobb teherbírása miatt a legalkalmasabb a jelentős kamionforgalom viselésére. Felületképzése révén a járművek okozta zajhatás is alacsonyabb.
„Az új szakasz megnyitásával a jobb pályán megszűnnek a torlódások, így a közlekedés biztonságosabbá és gyorsabbá válik. A kivitelező kiszélesítette a sávokat, összesen 25 km zajvédő falat telepített. A pályaszakaszhoz két új Duna híd is tartozik, a hárosi Deák Ferenc- és a soroksári Dunaág híd” ? mondta el Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője.
Ezzel nem fejeződött be az M0 bővítése, augusztus végére várható az 51. számú főút – M5 autópálya között szektor átadása. A bővítés befejeztével szeptembertől az autóút az M7 és M5 autópályák között mindkét irányban 3 forgalmi sávossá válik, egy-egy leállósávval.
Forrás: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt