Kínában a Santana és a Jetta átszámítva 2,5 millió forinttól megvehető, de a Volkswagen le kívánja fedni a még olcsóbb autók szegmensét is. Sokáig kérdéses volt, hogy olcsó autójukat saját márkanéven dobják-e piacra, de úgy fest, Volkswagennek hívják majd a készülő újdonságot.

Olcsó Volkswagen, 6000 euróból

A 6000 euró (1,8 millió Ft) alapárú autóról az Audi és a teljes konszern fejlesztéseit irányító Ulrich Hackenberg beszélt az Automotive News című szaklapnak. Szavai alapján egy családi autó sejlik fel, tehát nem Tata Nano jellegű törpeautó.

Az autó megjelenési idejéről és a várható motorokról, sebességváltókról nem nyilatkozott a menedzser. Mivel Kínában is igen szigorú széndioxid-emissziós előírások lépnek majd életbe, de feltöltésre és dízelmotorra ebben az árkategóriában nincs pénz, háromhengeres szívómotorra tippelünk.

Automata váltó sem jön szóba hatezer eurós árszinten, szigorúan ötfokozatú manuális sebességváltóval várható a modell. A megszellőztetett 6000-8000 eurós (1,8-2,4 millió Ft) ársáv alapján az autó nemcsak spártai felszereltséggel lesz elérhető.

A modell árát a fejlődő országok beszállítóinak nagy aránya nyomhatja le, amelyeknek pl. Indiában vagy Kínában nyomott bérszínvonalon dolgoznak a helyiek. (Mint Magyarországon: Sanghajban, a Volkswagen gyárában járva idegenvezetőnk 400 eurós átlagbért említett a sori dolgozók esetében. Szakmunkával sokan itthon sem keresnek ilyen stabilan 120 000 forintot.) A képen a Kínában taxiként minden utcasarkon megtalálható Santana látható, konkrétan a Santana 3000 típus.