A borsodi megyeszékhely főleg uniós forrásból, csaknem 40 milliárd forintból fejleszti kötöttpályás tömegközlekedését, a villamosok értéke ebből megközelíti a 19 milliárd forintot. A Zöld nyílra keresztelt városi villamosvasút fejlesztési projekt keretében a pályát már átépítették és meghosszabbították.
A villamosok beszerzésére kiírt közbeszerzési pályázat negyedszerre járt sikerrel, a korábbi döntéseket rendre megtámadták a vesztes ajánlattevők a Közbeszerzési Döntőbizottságnál. Az utolsó, eredményesnek és érvényesnek nyilvánított tendert a Škoda érdekeltségébe tartózó Ganz-Škoda Közlekedési Zrt. nyerte.
A cég harmincegy alacsony padlós, klimatizált, kétszáznál több utast befogadó villamost gyárt Miskolcnak, 18,6 milliárd forint értékben. Ebből érkezett meg kedd hajnalban az első közúton, tréleren. Vágányra helyezését több százan nézték a helyi közlekedési cég telephelyén.
A szerelvény csütörtökről péntekre virradó éjjel teszi meg első próbaútját a városban. Ezt követően pénteken este, a Villamosok éjszakáján, a miskolci Városház téren hivatalosan is bemutatkozik egy egész estét betöltő ünnepség keretében, amely miskolci közösségi közlekedés múltja és jelene mellett az új villamosról, Miskolc megújuló közösségi közlekedéséről és családi programokról is szól.