A Lotus egy potenciális második helyett dobott el a Brit Nagydíjon azzal, hogy másokkal ellentétben nem hívták ki Kimi Räikkönent kerékcserére a második biztonsági autós szakasznál, így a finn a 2. helyett csak az 5. lett.
A csapatfőnök, Eric Boullier szánja-bánja a dolgot, vállalják a felelősséget.
„A második biztonsági autóig jó volt a stratégiánk, de akkor be kellett volna hívni Kimit, hogy megőrizzük a dobogót. Rosszul döntöttünk, de bocsánatot kértünk tőle. Felnőtt emberek vagyunk, őszinték vagyunk egymással. Utólag teljesen világos, hogy rossz döntést hozunk, de egyetlen csapat sem állíthatja, hogy mindig jól dönt, legyen szó a versenystratégiáról, az autótervezésről vagy bármilyen más szempontról.”
„Kimi eléggé fel volt húzva, amikor kiszállt az autóból, ami érthető is, és nem is szeretnénk olyan versenyzőt, aki nem dühös ilyen esetben. De a duzzogásnak semmi értelme, most már arra koncentrálunk, hogy Németországban jó eredményt hozzunk.”
Räikkönen szerződése az év végén lejár, a Red Bull pedig nyíltan csábítgatja őt Mark Webber megüresedő helyére, de Boullier nem hiszi, hogy a silverstone-i baki befolyással lesz a pilóta döntésére.
„Kimi egy intelligens srác, nem egy kerékcserére alapozza, hol versenyezzen 2014-ben. Az egyik erőssége, hogy sosem kertel, ha valamivel baja van, viszont gyorsan túllép a dolgon és már a következő kihívásra koncentrál. Látszólag jól érzi magát a Lotusnál, mi pedig mindent megteszünk, hogy úgy lássa, jövőre és azután is érdemes itt maradnia.”
Räikkönen egyébként már 16 futamon indult az F1-es pályafutása során Németországban, de még egyszer sem nyert. Azt nem ígéri, hogy idén sikerül, de a közelmúlt rossz sorozata után legalább a dobogóra szeretne feljutni a hétvégén.
„Nem tudom, talán az előző életemben tettem valami rosszat (Németországban). Mindig is szerettem ott versenyezni, de a szerencse sosem állt mellém, valami mindig megakadályozta a győzelmet. A németországi tempómat négy pole bizonyítja, de a hat kiesés nem hiányzott.”
„De nem jelent különleges kihívást az eddigi sikertelenség. A futam az futam, mindig próbálom a maximumot hozni. A Nürburgringen és Hockenheimben sem voltam eddig igazán szerencsés, de szeretem mindkét pályát, és mindig is versenyképes voltam rajtuk, legalábbis ami a tempót illeti, még ha az eredményekben nem is. Mindig jól mentem a Nürburgringen, csak még nem nyertem. Párszor az élről estem ki, ami nem épp jó érzés. Tavaly az első háromban voltam Hockenheimben, meglátjuk, a Nürburgringen mire jutunk először ezzel a csapattal.”
„Az elmúlt három hétvégén nem hoztuk a várt eredményt, de talán egy kicsit több szerencsével és a hibák kiiktatásával újra az élre kerülhetünk. A hétvége előtt sosem ígérek semmit, de egy dobogó pozitív eredmény lenne, lépés a jó irányba. Az idény hosszú még, de az éllovasok most előttünk járnak – én annyit tehetek, hogy mindent beleadok.”
Räikkönen újra elmondta, hogy elég kiábrándító volt a silverstone-i visszaesés, Michael Schumacher sorozatát megdöntő zsinórban 25. pontszerzése, valamint az orra előtt történt gumirobbanás pedig nem nagyon izgatta.
„A rekord semmit sem számít a bajnokság tekintetében, szóval nem nagyon érdekel. Nem volt épp csúcs, amikor beterítettek a gumidarabok, de az F1-ben benne van a veszély. Nem a gumik és nem Jean-Eric Vergne hibája volt, az élesebb kerékvetők esetében megtörténhet az ilyesmi, mindegy, milyen a gumi. A versenyem szempontjából meg nem számított az eset.”